آحارونوت: حماس یک ارتش واقعی است که در سال‌های گذشته در فاصله ۵۰ دقیقه‌ای با تل‌آویو تاسیس شد

تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه آحارونوت با اشاره به حیرت ارتش رژیم صهیونیستی از قدرت و تسلیحات جنبش حماس، نوشت، ارتش با توجه به آمادگی‌های حماس در طول سال‌های گذشته می‌داند که «نابودی» حماس در نوار غزه هرگز ظرف چند ماه محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرآنی، یوآو زیتون، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در تحلیلی با اشاره به «ضرب‌الاجل ضمنی آمریکا به اسرائیل برای تمام کردن جنگ در اواخر دسامبر جاری یا تا پایان ژانویه آتی پس از آن در صورتی است که شرایط خوب پیش برود و هیچ اتفاق شوکه‌کننده‌ای که پیشروی را متوقف کند، رخ ندهد»، نوشت: مقامات «اسرائیل» بر تداوم جنگ پافشاری دارند به امید اینکه کنترل حماس بر غزه که از تابستان ۲۰۰۷ ادامه دارد، پایان یافته و توانمندی‌های نظامی این جنبش نابود شود.

یوآو زیتون در ادامه تحلیل خود نوشت: در میدان ارتش (رژیم اشغالگر) هر روز از میزان قدرت حماس حیرت می‌کند، در واقع آن (حماس) یک ارتش واقعی است که در سال‌های گذشته در فاصله ۵۰ دقیقه‌ای با تل‌آویو تاسیس شد.

این تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه آحارونوت با اشاره به حیرت ارتش رژیم صهیونیستی از قدرت و تسلیحات جنبش حماس، نوشت، ارتش با توجه به آمادگی‌های حماس در طول سال‌های گذشته می‌داند که «نابودی» حماس در نوار غزه هرگز ظرف چند ماه محقق نخواهد شد.

یوآو زیتون در ادامه به توانایی‌های حماس در مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت، آنها صدها هزار قبضه سلاح از جمله انواع آرپی‌جی دارند که سلاح اصلی آنها محسوب می‌شود، همچنین آنها موشک‌اندازهای پیشرفته و پهپادهای انفجاری و هجومی دارند که به عنوان نمونه‌ای از پهپادهای «Sky Rider» ارتش «اسرائیل» که در دهه گذشته در نوار غزه سقوط کردند، ساخته شده‌اند.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، نیروهای حماس مسلسل‌ها، کلاشنیکف‌ها، تفنگ‌های تک‌تیرانداز دراگونوف، دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته، بمب‌های انفجاری در اندازه‌های مختلف و حجم بسیار زیادی اسلحه دارند.

آویو زیتون درباره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ به شمال نوار غزه گفت: درگیری‌های شدید در بیت حانون می‌تواند حاکی از این باشد که «پاکسازی غزه» چندین ماه زمان خواهد برد و تازه این جایی نیست که قدرتمندترین نیروهای حماس در آن حضور دارند.

این تحلیلگر آحارونوت درباره محله الشجاعیه در شرق شهر غزه نیز به نقل از یک افسر ارشد تیپ ویژه «جولانی» نوشت، حماس قدرتمندترین گردان خود را در آنجا مستقر کرد، نیروهایی که در این محله به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند، به آنجا تعلق دارند و هرگز فرار نخواهند کرد، در عمل ما حدود ۶ ماه برای پاکسازی کامل الشجاعیه زمان لازم خواهیم داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۷ اکتبر عملیات زمینی را برای نفوذ به شمال نوار غزه آغاز کرد که با مقاومت شدید نیروهای حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی، در این عملیات ده‌ها کشته و زخمی را متحمل شده است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۱۸ هزار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده و نزدیک ۵۰ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند که بیشتر این تلفات را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

حماس در پاسخ به یورش‌های مکرر سربازان ارتش اشغالگر و نیز شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی و حملات آنها به فلسطینی‌ها این عملیات را علیه شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی دشمن صهیونیستی واقع در مناطق اطراف غزه آغاز کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.