مسئول صهیونیست: هفت اکتبر «وجهه سیاسی نتانیاهو» را از بین برد

یک کنسول سابق صهیونیست در نیویورک تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفت اکتبر منجر به شکست و فروپاشی «اسطوره سیاسی نتانیاهو» شد که برای سال‌ها برای تبلیغ و تقویت آن تلاش کرده بود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری المیادین، آلون پینکاس، کنسول سابق رژیم صهیونیستی در نیویورک و مشاور سیاست خارجی ایهود باراک، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص به جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخت و تاکید کرد که هفت اکتبر یک شکست برای رژیم صهیونیستی بود و به طور نهایی اسطوره سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که برای سال‌ها برای تبلیغ و تقویت آن تلاش کرده بود، از بین برد.

وی گفت، تصور نتانیاهو از جنبش حماس یکی از اشتباهات بسیار وی است که منجر به شکست مکرر سیاست و کابینه وی شده است.

شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در روز نخست جنگ طوفان الاقصی آشکار شد. مجله فارن پالسی پیشتر دلایل و پیامدهای شکست بزرگ امنیتی رژیم صهیونیستی را در یک گزارش طولانی تحت عنوان «چگونه جاسوس‌های اسرائیل شکست خوردند و چرا تشدید تنش احتمالا فاجعه بار خواهد بود؟» مورد بررسی قرار داد.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرد، بعد از گذشت بیش از دو ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و به رغم تعهدات مسئولان صهیونیست برای نابودی حماس رژیم صهیونیستی نتوانسته رهبران ارشد آن را از پای درآورده یا اسرای باقی مانده خود در نوار غزه را آزاد کند یا دلایل قانع کننده‌ای را ارائه کند مبنی بر اینکه می‌تواند هدف خود یعنی نابودی حماس را محقق کند.

این روزنامه نوشت: جنگ در غزه به حماس جایگاه ملی مستحکمی اعطا کرد که هیچ رهبر فلسطینی در آینده نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد چرا که این جنگ اکنون فلسطین جدیدی را متولد کرده است.

روزنامه هاآرتص نیز پیشتر در مقاله‌ای از تسفی برئیل، تحلیلگر امور خاورمیانه اعلام کرد: حماس فلسطین جدیدی را متولد کرده است و نمی‌توان آن را از بین برد. هیچ کسی امکان از بین بردن حماس و وجود نداشتن این جنبش را به عنوان یک جنبش فکری و سیاسی مطرح نمی‌کند. حتی اگر موسسات آن در غزه از بین بروند، این جنبش از بین نمی‌رود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که تعداد کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی در نوار غزه به ۱۰۲ نفر و تعداد مجروحان رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به ۵۰۰۰ نفر رسیده است. حدود ۲۰۰۰ نفر از آنها معلول شده‌اند.

همچنین کوبی میروم، سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: جنبش حماس از هم فرو نپاشیده است و نظام استراتژیک آن همچنان به فعالیت خود ادامه داده و موشک‌ها را به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌کند.

بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس، آهارون حلیفا، مسئول دستگاه اطلاعات نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی (امان) مسئولیت شکست در ممانعت از اجرای عملیات مقاومت فلسطین را بر عهده گرفت.

سایت واللا نیز اعلام کرد، جنبش حماس، رژیم صهیونیستی را در طول یک سال که در آن خود را برای این عملیات آماده می‌کرد، فریب داد.

این سایت از شاباک و ارتش خواست به سوالات درباره اینکه چه زمانی مقدمه چینی برای این عملیات آغاز شده است، جواب بدهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.