خودداری سازمان‌های حقوق بشری فلسطین از دیدار با دادستان دیوان لاهه

گروه‌های حقوق بشری فلسطین با متهم کردن دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به جانبداری از رژیم صهیونیستی از دیدار با او خودداری کردند.

به گزارش خبرآنی، گروه‌های حقوق بشری فلسطین از دیدار با کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی خودداری و او را به جانبداری از رژیم صهیونیستی و برخورد نابرابر با اتهامات متقابل نقض حقوق بشر میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها متهم کردند.

بر اساس گزارش روزنامه العربی الجدید، عمار الدویک، مدیرکل کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین در این باره گفت: ما به عنوان سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی تصمیم گرفتیم با خان دیدار نکنیم.

الدویک، در این باره افزود: به نظر من نحوه انجام این دیدار نشان می‌دهد که جنابِ خان به صورت مستقل و حرفه‌ای کار خود را پیش نمی‌برد.»

در همین راستا، «شعوان جبارین»، مدیرکل بنیاد الحق فلسطین نیز گفت: امتناع سازمان‌های حقوق بشری فلسطین به عنوان نمایندگان قربانیان جنگ، از دیدار با کریم خان به این دلیل بود که وی با خانواده‌های اسرا و کشته‌های اسرائیل ملاقات کرد و شرایط اسرائیل برای دیدار نکردن با خانواده‌های قربانیان فلسطینی را پذیرفت، این جانبداری از اسرائیل و خیانت به قربانیان فلسطینی است.

وی افزود: خان به جای دیدار با نمایندگان قربانیان فلسطینی باید با خود قربانیان دیدار می‌کرد تا با چشمانش اتفاقات رخ داده برای آنها و درد و رنج‌هایشان را می‌دید نه اینکه نمایندگان آنها به شهر رام الله بیایند تا با او دیدار کنند.

جبارین درباره سفر کریم خان به رام الله تصریح کرد: اسرائیلی‌ها برای او (کریم خان) شرط گذاشتند که با قربانیان فلسطینی ملاقات نکند و به او اجازه دادند تنها با طرف رسمی فلسطین (تشکیلات خودگردان) دیدار کند، سپس در این تصمیم تغییراتی صورت گرفت تا نمایندگان خانواده‌های قربانیان فلسطینی را نیز شامل شود و آنها از غزه به رام الله بیایند تا با کریم خان دیدار کنند.

وی ادامه داد: شورای سازمان‌های حقوق بشر فلسطین کریم خان را به عدم رعایت منشور دیوان کیفری بین‌المللی متهم کرده‌اند.

عصام العاروری، کمیسر کل کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین نیز در این باره اظهار کرد: قرار بود کریم خان با قربانیان در محلی که هستند، دیدار کند. اگر به او اجازه آمدن به غزه داده نشده می‌تواند در کرانه باختری با قربانیان فلسطینی دیدار کند چراکه ما در کرانه باختری نیز قربانیان زیادی داریم.

العاروری افزود: ما از تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌خواهیم که دادستان دیوان کیفری بین المللی را تحریم کند، بلکه باید برنامه‌ای برای سفر وی تنظیم می‌شد و طبق قوانین میزبان از او استقبال می‌شد نه قوانین مهمان.

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی، پس از دریافت دعوتنامه از سوی خانواده اسرای صهیونیست در به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و در جریان این سفر شنبه وارد رام الله در کرانه باختری شد.

کریم خان، شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کرد.

در همین راستا، خبرگزاری «وفا» فلسطین، گزارش داد که عباس از خان خواسته‌است تا درباره حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و همچنین اقدامات آن در کرانه باختری اشغالی تحقیق کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.