المرت: استراتژی اسرائیل در غزه باید تغییر کند و نتانیاهو باید کنار رود

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از استراتژی این رژیم در قبال غزه، از نخست‌وزیر فعلی آن خواست از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرآنی، ایهود المرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفتگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این رژیم با تاکید بر خطرات مرحله فعلی (حملات به نوار غزه) گفت: اگر کابینه از اعلام آنچه برای غزه در مرحله پس از اتمام جنگ با حماس در نظر دارد، امتناع کند، آمریکا و جامعه جهانی هرگز به آن زمان نخواهند داد عملیاتش برای نابودی حماس را کامل کند.

المرت که سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود و در نهایت نیز به اتهام فساد زندانی شد، در ادامه گفت: تهدید و افتخار به رهبری سیاسی فعلی و گمان اینکه زمان زیادی داریم، کاملا بی‌اساس بوده و زمان ما بسیار محدود است.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: آنچه می‌تواند به «اسرائیل» کمی وقت و صبر از سوی جامعه جهانی ببخشد، در مرحله اول توضیح این مساله است که در پایان عملیات نظامی، «اسرائیل» زمانی که حماس را شکست داد، از غزه عقب‌نشینی خواهد کرد.

او ادامه داد: ما گزینه‌ای برای ماندن نداریم و مصلحت ما نیز در این نیست و در مرحله دوم باید توضیح دهیم در مرحله پس از جنگ چه چیزی را برای غزه در نظر داریم، این همان موضوعی است که آمریکا و جامعه جهانی بارها «اسرائیل» را بابت آن تحت فشار قرار داده‌اند.

المرت در پایان گفت: ما می‌خواهیم با فلسطینی‌ها مذاکره کنیم یا نه؟ اگر حاضر به مذاکره نیستیم، این یعنی «اسرائیل» صبر و حمایت جامعه جهانی را از دست خواهد داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.