ساتنا، پایا و تمام خدمات بانکی برای مشتریان موسسه نور برقرار است

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، صدقی مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی  در باره اینکه آیا موسسه نور ادغام شده یا انتقال یافته به بانک ملی؛ گفت: در گام اول موسسه نور شخصیت حقوقی دارد و بحث ادغام و انحلال مطرح نیست بلکه به منظور تمیزسازی ترازنامه این موسسه، بخشی از دارایی‌ها و سپرده ها به بانک ملی منتقل می شود؛ بنابراین فعلا موسسه نور وجود دارد و فقط حساب ها و دارایی ها به بانک ملی منتقل شده است.

او ادامه داد: اصلاح نظام بانکی سالهاست جزو تکالیف بانک مرکزی مطرح می شود از سال 97 این موضوع به صورت جدی‌تر پیگیری می شود؛ در برنامه ریزی های انجام شده ناترازی بانک ها مشخص شد و موسسه نور هم ناترازی داشت و به همین منظور بانک مرکزی نسبت به انتقال این موسسه به بانک بزرگ و دارای پشتوانه اقدام کرد.

صدقی درباره اینکه چه اشکالی در نور وجود داشت که منجر به انتقال آن شد؟ گفت: مشکل اصلی همان ناترازی ای بود که در ترازنامه و دارایی ها و بدهی های این موسسه وجود داشت؛ ناترازی یعنی یک موسسه نمی تواند مانند یک موسسه یا بانک عادی عملیات بانکی نرمال و دارایی های مولد داشته باشد.

به گزارش خبرآنی، نجارزاده مدیرعامل بانک ملی درباره وضعیت سپرده گذاران موسسه نور گفت: از روز شنبه فرایند انتقال نور به بانک ملی رسما انجام می شود و مشتریان این موسسه همان خدماتی که از موسسه دریافت می کردند می توانند با مراجعه به شعب موسسه نور، خدمات بانکی را از بانک ملی دریافت کنند. 

او تأکید کرد: ساتنا و پایا و تمام خدمات بانکی برای مشتریان موسسه نور برقرار است و هیچ خللی در ارائه خدمات ایجاد نمی شود؛ از روز شنبه در شعب موسسه نور باجه بانک ملی فعالیت خواهد کرد و مشتریان حساب نور را به بانک ملی منتقل می کنند.

نجارزاده با اشاره به اینکه الان 33 همت سپرده موسسه نور به بانک ملی منتقل شده است، تصریح کرد: مشتریان موسسه نور بدون هیچ اختلالی می تواند خرید فروشگاهی و کارت به کارت و خدمات اینترنتی و ... را انجام دهند. مشتریان مختار هستند که خدمات خود را از بانک ملی هم دریافت کنند. چون باجه بانک ملی در این شعب فعال شده اند. از امروز سر در شعب موسسه نور با سردر بانک ملی جابه جا می شود.

مدیرعامل بانک ملی درباره اینکه تکلیف تسهیلات گیرندگان و ... چه می شود؟ گفت: تمامی تسهیلات هم به بانک ملی منتقل شده و بازگشت اقساط نیز در موسسه نور با هماهنگی بانک ملی انجام می شود. 

وی درباره پرونده های تکمیل شده برای پرداخت تسهیلات جدید به مشتریان موسسه نور گفت: در موعد مقرر، تسهیلاتی که پرونده آنها تکمیل شده به مشتریان موسسه نور پرداخت می شود.

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.