هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره آواره کردن مردم جنوب غزه

براساس گزارش‌ها، جو بایدن به رژیم صهیونیستی هشدار داده که در حمله احتمالی این رژیم به جنوب نوار غزه، کاری نکند که مثل حمله ویرانگرش در شمال غزه، گروه بزرگی از فلسطینیان گرفتار آوارگی دسته‌جمعی شوند.

به گزارش خبرآنی، رژیم صهیونیستی تهدید کرده که بعد از منقضی شدن آتش‌بس موقت جاری میان این رژیم و حماس، جنگ علیه این جنبش مقاومت فلسطینی را از سر خواهد گرفت، اما مقام‌های ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفتند، حمله پیش‌روی صهیونیست‌ها باید با تا جایی که ممکن است به دور از خشونت باشد و پناهگاه‌های سازمان ملل، بیمارستان‌ها و مراکز مربوط به توزیع آب و برق را هدف نگیرد.

یک مقام آمریکایی اواخر روز دوشنبه با گذاشتن این شرط که صحبتش سه‌شنبه منتشر شود، به خبرنگاران گفت: «شما نمی‌توانید آن حجم از آوارگی که در شمال غزه ایجاد کردید، در جنوب غزه هم تکرار کنید. این خیلی مهم است که کارزار اسرائیلی‌ها در جنوب غزه به گونه‌ای اجرا شود که حداکثر دقت را داشته باشد تا از آواره شدن چشمگیر مردم اجتناب کند.»

این مقام مدعی شد: «ما از سطح رئیس جمهورمان به پایین، این پیام را به شکل بسیار واضحی به کابینه اسرائیل تاکید کرده‌ایم. اسرائیل پذیرای این هشدارها بوده است.»

این هشدار بعد از آن مطرح شد که روسای اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد شهر دوحه شدند تا درباره «مرحله بعدی» توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی در غزه مذاکره کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، بر طبق برآورد سازمان ملل، ۱.۷ میلیون نفر در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین بی‌خانمان و آواره شده‌اند.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دولت حماس، حملات تلافی‌جویانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از هوا و زمین به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت تقریبا ۱۵۰۰۰ نفر انجامیده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت، روز سه‌شنبه سه هواپیمای آمریکایی حامل کمک‌های انسانی برای غزه وارد مصر شدند و واشنگتن مدعی شد که به دنبال وارد کردن هر میزان ممکن از چنین کمک‌هایی در زمان اجرای آتش‌بس موقت است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، احتمالا رژیم صهیونیستی به ماموریت خود برای از بین بردن حماس بعد از منقضی شدن آتش‌بس که در آخرین روزش قرار دارد، ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.