۳۹۴۴ نفر در آزمون سردفتری پذیرفته شدند

به گزارش سرویس‌خبری مهر، صفدر کشاورز سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری خود که به منظور تبیین مسائل مربوط به پذیرفته شدن آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۱ برگزار شده بود اظهار داشت: آزمون سردفتری در آذرماه سال گذشته برگزار شد و سازمان سنجش در اسفندماه سال گذشته نتایج را به پذیرفته شدگان اطلاع رسانی کرد.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۳۹۴۴ نفر در آزمون سر دفتری پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: در درگاه آنلاین برای پذیرفته‌شدگان درج اطلاعاتی مانند کد پستی محل دفترخانه که هنوز برای متقاضیان وجود نداشت اجباری بود که جلساتی جهت این موانع برگزار شد و طی سه ماه بعد به تدریج پذیرفته شدگان توانستند کد مالیاتی، کارت پایان خدمت و گواهی عدم سوء پیشینه را در درگاه برخط بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات درگاه‌های آنلاین هنوز ۳۸۶۹ نفر در درگاه ملی اطلاعاتی را وارد نکرده‌اند و ادامه مسیر نیازمند تکمیل اطلاعات پذیرفته‌شدگان است‌

کشاورز دلیل تأخیر در روند آزمون سردفتری را نبود زیرساخت‌های لازم در درگاه‌های ملی دانست و افزود: انتظار حاکمیت از سازمان ثبت اسناد تنظیم سند به صورت صحیح و مطمئن است. ما متولی ایجاد اشتغال در کشور نیستیم اما به جهت تسریع در اختیار در ۳۱ استان دفاتر اختیار دایر کردیم که سرعت رسیدگی بیشتر باشد.

وی همچنین از صدور ۲۱ میلیون سند تک برگ از سال ۹۰ تا کنون و تنظیم ۱۲ میلیون سند رسمی از ابتدای سال خبر داد.

خبر در حال تکمیل است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.