کاظمی: مصارف بودجه باید واقع بینانه پیش بینی شود/ بودجه واقع گرا تحقق پذیر است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چقدر تعامل بین مجلس و دولت بیشتر باشد همخوانی در بین منابع و مصارف بودجه نیز افزایش یافته و در نتیجه بودجه ای واقعی و قابل تحقق به تصویب خواهد رسید.

حمیدرضا کاظمی در گفت وگو با خبرآنی با اشاره به ضرورت همخوانی منابع و مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد: قطعا انتظاری که مجلس دارد این است که دولت لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به شکل واقع گرایانه تنظیم کرده و به مجلس ارسال کند. از طرف دیگر با تعاملی که بین مجلس و دولت وجود دارد، بودجه ای برای سال آینده به تصویب مجلس برسد که دولت بتواند آن را اجرایی کند.

وی در ادامه اظهار کرد: به نحوی باید لایحه  بودجه ۱۴۰۳ در مجلس تصویب شود که درآمدها محقق شده و هزینه ها نیز با نگاه واقع بینانه در نظر گرفته شود. هم باید درآمدها واقع بینانه در نظر گرفته شود و هم به دنبال آن هزینه ها واقع بینانه باشد. اگر بودجه به این نحو نوشته شود، قطعا به درستی نیز اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به زودی بودجه را به مجلس می آورد. انتظار می رود  با تعاملی که بین مجلس و دولت وجود دارد بتوانیم برای سال آینده بودجه‌ای واقعی تنظیم کرده و آن را به تصویب برسانیم تا بتواند گره از مشکلات مردم بگشاید.

وی در ادامه تاکید کرد: تمام تلاش مجلس این است که بین منابع و مصارف بودجه همخوانی داشته باشد. هر چقدر تعامل بین دولت و مجلس بیشتر باشد این همخوانی در بین منابع و مصارف بودجه نیز بیشتر خواهد بود و به دنبال آن بودجه‌ای واقعی به تصویب مجلس خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.