راه آهن رشت به کاسپین تا پایان سال فعال می شود

به گزارش سرویس‌خبری مهر، هادی تیزهوش تابان در مصاحبه رادیویی با اشاره به دو خط آهن شرق به غرب و شمال به جنوب اظهار کرد: خط آهنی که دارای امکانات بسیار خوبی است تا یک‌سوم در هزینه ترانزیتی صرفه‌جویی دارد و لذا باید زیر ساخت‌های آن در کشور آماده باشد؛ ولی در چند سال گذشته این زیر ساخت‌ها آماده نشده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: خط آهن رشت به کاسپین در حال تکمیل است و برآورد شده تا انتهای سال راه می‌افتد. کشتی‌های بزرگ نیز می‌توانند از خط‌آهن استفاده کرده و کریدور را فعال کنند.

وی افزود: این پروژه‌ها در بحث ترانزیت کالا برای ما اهمیت بسیاری خواهد داشت و از طرفی روسیه نیز کشور بزرگی است و می‌توانیم حداکثر بهره را ببریم که آمار آن در شرایط کنونی به نیم درصد هم نمی‌رسد؛ در حالی که باید بیشتر از این امکانات بهره بگیریم و اگر این کار را دیر انجام دهیم، تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا ایران را دور بزنند.

تابان ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی در جابه‌جایی کالای ترانزیت شده وارد عمل می‌شوند در حالی که باید بتوان بروکراسی اداری را به حداقل رساند. از سویی دیگر در همه دنیا نیز هزینه حمل‌ونقل به حداقل رسیده است؛ ولی در ایران به این هزینه‌ها روزبه‌روز افزوده می‌شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه اضافه کرد: پروژه دیگر نیز رشت به آستارا است تا از مسیر خطی به آذربایجان متصل شویم و ارتباط خوبی نیز در بحث اقتصادی با روسیه صورت می‌گیرد. هر روز شاهد هستیم که رفت‌وآمد گروه‌های اقتصادی به سمت روسیه و ایران رو به افزایش است.

وی گفت: مجموع زیر ساخت‌ها در حوزه زمینی، دریایی و ریلی باید تکمیل شود و آینده خوبی خواهیم داشت به‌شرط اینکه همه کارها را اجرایی کنیم.

منبع : مهر
برچسب ها :

کاسپین پایان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.