به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، رضا ناصری سرای درخصوص عملکرد سامانه 137 گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری به نسخهای یکپارچه از سامانههای ارتباط مردمی با عنوان «137 پلاس» دست یافتهایم که در دریافت و رسیدگی به گزارشهای مردمی و ارائه خدمات شهروندی چابکتر شده است.
وی افزود: یکی از جنبههای خدماترسانی سامانه 137 پلاس، اقدامات فوریتی در زمان بارش نزولات آسمانی است و این سامانه حداکثر ظرفیت خود را در این بخش به کار میبندد.
ناصری گفت: هر ساله با شروع فصل سرما و ورود سامانههای بارشی به کشور و شهر تهران، حجم قابل توجهی از تماسها و درخواستهای شهروندان تهرانی به موضوعات آبگرفتگی، برفروبی و بعضاً موارد مربوط به تندبادها و شکستگی درختان اختصاص مییابد که این سامانه نیز موارد را به واحدهای اجرایی و مراکز مربوطه ارجاع و تا حصول نتیجه پیگیری میکند.
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران ادامه داد: به منظور حفظ آمادگی و انسجام واحدهای اجرایی سامانه 137پلاس، مانورهایی دورهای متناسب با مأموریتهای اجرایی هر فصل از سال برنامهریزی و اجرا شده و هدف اصلی آن پایش سطح آمادگی نیروی انسانی و به روز بودن تجهیزات و ناوگان خودرویی جهت رسیدگی به پیامهای فوریتی و خطرساز ثبت شده از سوی شهروندان است.
به گفته وی؛ در همین راستا در هفته گذشته نیز مانور رقابتی میان واحدهای اجرایی 137پلاس در بوستان یاس فاطمی برگزار شد.
ناصری سرای بیان کرد: یکی از مواردی که در گذشته شهروندان تهرانی را در تماس با شهرداری تهران سردرگم میکرد و بارها از سوی آنان مورد انتقاد قرار داشت، فعالیت موازی سامانههای 137 و 1888 بود. در همین راستا از سال 1390، موضوع ادغام این دو سامانه مطرح و در دست پیگیری قرار گرفت که به دلایل مختلف در آن مقطع زمانی به نتیجه نرسید و بعدها نیز در سال 1397 علیرغم تأکیدات سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ارتقاء، یکپارچهسازی و هوشمندسازی این سامانهها، این مهم محقق نشد.
وی یاد آور شد: نهایتاً در سال 1401، در دوره مدیریت شهری جدید و در راستای چابکسازی و بهبود بهرهوری در ارائه خدمات به شهروندان، ایجاد وحدت رویه در اتخاذ سیاستهای اجرایی در حوزه ارتباط مردمی و مدیریت مردمی شهر، دو سامانه 137 و 1888 ادغام و سامانه 137 پلاس با حفظ ماموریتها و شبکه سامانههای قبلی رونمایی شد.
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران تاکید کرد: وجود واژه «پلاس ( )» در عنوان سامانه جدید از آنجا نشأت میگیرد که این سامانه تمامی خدمات سامانههای 137 و 1888 را باهم جمع کرده و چند خدمت جدید نیز به آن اضافه شده است. از سوی دیگر وجود این واژه مؤید بسترسازی جدید و فناورانه جهت «جمع سپاری» مشارکتهاست.
ناصری سرای در پایان از شهروندان تهرانی خواست تا با مشارکت خود در سامانه 137پلاس، درخواستها، شکایتها، انتقادات و نظرات خود را در خصوص تمامی کارکردها، رویهها و برنامههای شهرداری منعکس کرده و اطمینان داشته باشند مجموعه مدیریت شهری با گوش شنوا به درخواستهای شهروندان توجه کرده و قطعاً با رویههای جدید در دست پیادهسازی، هرگونه اغماض، کوتاهی و سهل انگاری در خدماترسانی به شهروندان به سرعت شناسایی و با مسببین برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/