راه‌آهن:سالانه ده‌ها میلیارد تومان به شرکت رجا پول می‌دهیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، سیدمیعاد صالحی درباره قطارهای حومه‌ای اظهار کرد: انتظار بخش خصوصی است که قیمت این‌ قطارها معقول‌تر شود، دولت هم تلاش دارد قیمت‌ها بالا نرود. راه آهن تلاش می‌کند رفاه بیشتری برای مردم داشته باشند و طبیعی است که راه آهن بابت موضوع زیان تحمل می‌کند.

وی با بیان این‌که بابت قطارهای حومه‌ای سالانه چند ده میلیارد تومان به شرکت رجا پرداخت می‌کنیم، افزود: نرخ بلیت قطار تهران-پیشوا و ورامین کمتر از 5 هزار تومان است. یا قطار گرمسار حدود 10 هزار تومان. باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند کارشان را انجام بدهند و اقتصادشان تا حدی بچرخد و کمتر زیان کنند.

وی با بیان این‌که زیان بخش خصوصی را راه آهن تحمل می‌کند و عملاً راه آهن زیان خواهد کرد، گفت:‌ انتظار است سازمان برنامه و بودجه زیان بخش مسافری -ریلی- را پرداخت کند تا مسافر از جاده به ریل بیاید.

مدیرعامل راه‌آهن درباره خط‌آهن شلمچه-بصره یادآور شد: تا کنون 1600 مین در این پروژه کشف یا خنثی شده و توانسته‌ایم حدود 1.5 کیلومتر ریل احداث کنیم. بعد از عملیات مین‌روبی باید روسازی، روسازی و ریل‌گذاری انجام شود تا بتوانیم وارد خاک عراق شویم.

صالحی با اشاره به کلنگ‌زنی این پروژه با حضور معاون اول ریاست‌جمهوری و نخست وزیر عراق اضافه کرد: سه قسمت در این پروژه داریم حدود 16 کیلومتر مسیر ابتدایی است که باید مین روبی شود که طرف ایرانی دارد انجام می‌دهد، یک مسیر 16 کیلومتری دیگر باقی می‌ماند که تا اروند رود در میان بصره آن جا جزیره سندباد است. ما باید از روی این رود یک پلی را بسازیم که مشخصات ویژه‌ای این پل دارد. بعد از آن جا با توجه به نقشه جدیدی که راه آهن عراق به ما تحویل داده با طی یک مسافت کوتاهی وارد ایستگاه جدید در حوالی بصره خواهد و از آن جا هم به کربلا متصل خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، اوایل تیرماه امسال مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا درباره مشکلات پیش‌آمده برای قطار حومه‌ای پیشواگفته بود: یکی از مسائل مهم قطارهای حومه‌ای نرخ بلیت آنهاست. به‌عنوان مثال قیمت بلیت قطار پیشوا با افزایش 29 درصدی حدود 2500 تومان است.

ناصر بختیاری ادامه داد: اما قیمت تمام شده این بلیت برای شرکت رجا حدود 65 هزار تومان است. آن چیزی که در خوشبینانه‌‌ترین حالت از محل فروش بلیت به رجا می‌رسد حدود 1800 تومان است. به‌عبارتی دیگر بیش از 63 هزار تومان مابه التفاوت بلیت مذکور برای هر نفر است که باید آنرا به ما پرداخت کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه راه‌آهن  این کار را انجام نمی‌دهد و شرکت رجا نیز به تبع آن نمی‌تواند تعمیر و نگهداری قطارها را انجام دهد. به همین دلیل شاهد بروز مشکل در این قطارها هستیم.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با طرح این پرسش که آیا بیمه شدگان تامین اجتماعی راضی هستند از پول آنها برای قطارهای حومه‌ای هزینه شود، گفت: راه‌آهن به عنوان حاکمیت متولی حمل‌ونقل ریلی است و طبیعتاً باید وظایف خود را در این بخش انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.