هشدار درباره خطر دفن غیراصولی زباله‌های نظامی آمریکا در صحرای الانبار

یک منبع رسمی محلی در استان الانبار عراق نسبت به عواقب خطرناک زباله‌های نظامی نیروهای آمریکایی و از بین بردن آنها به روشی غیربهداشتی توسط شهرداری جبة در استان الانبار هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، این منبع به خبرگزاری المعلومه گفت: نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی در شهرستان هیت در غرب الانبار، زباله‌های نیروهای خود را در مناطق بیابانی منطقه جبة در شهر البغدادی جمع می‌کنند و این زباله‌ها به دلیل وجود مواد سمی که منجر به سرطان می‌شود، سوزانده و به صورت غیربهداشتی از بین می‌روند.

این منبع اعلام کرد: نیروهای آمریکایی یکی از مناطق البغدادی را به عنوان محل دفن ضایعات و زباله‌های نیروهای خود تعیین کردند اما بعدا محل دفن زباله را به منطقه‌ای نامعلوم تغییر دادند و سپس مکان جدیدی را برای دفن زباله‌های خود در منطقه کویری جبة انتخاب کردند. شهرداری جبة اقدام به سوزاندن و از بین بردن این زباله‌ها می‌کند اما این روش‌ها غیربهداشتی است و منجر به آلودگی هوا با مواد سمی می‌شود که سلامت ساکنان مناطق غربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این منبع تأکید کرد: محل دفن زباله‌های نیروهای آمریکایی تحت نظارت مراکز بهداشت و محیط زیست استانداری نیست و این مسئله خطر رها کردن این زباله‌ها و نسوختن آنها و یا اتخاذ تدابیری کورکورانه برای کاهش آسیب‌های ناشی از رها کردن این زباله‌ها را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.