محتواهای آموزشی براساس جنسیت تنها در برخی کتب تفکیک می‌شود

به گزارش سرویس‌خبری مهر، نشست خبری علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع و سخنگوی محترم وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

فرهادی در خصوص تجهیز هنرستان‌ها گفت: وظیفه ما تجهیز هنرستان‌هاست. بخشی از این امر را با برونسپاری انجام خواهیم داد. اما در بودجه برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده این موضوع را در نظر گرفتیم تا تجهیز هنرستان‌ها را در اولویت قرار دهیم.

فرهادی گفت: اینکه برخی از دروس متفاوت باشد بیشتر ناظر به کتاب‌های خاص از جمله دینی و احکام است. کتبی که مربوط به احکام و سبک زندگی شهریست باید مقداری متفاوت باشد. ما باید به واسطه آموزش نوعی مهارت‌های خاص را در میان دختران و پسران تقویت کنیم. بخشی از ی از این مهارت‌ها برای دختران و پسران متفاوت است که از آن جمله می‌توان به احکام دینی اشاره کرد. دانش آموزان به نسبت جنسیت و سن باید مطالب آموزشی متفاوتی را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برخی گمان کنند که اختلالی در روند آموزش پیش می‌آید گفت: در پایان برنامه و این طرح مشخص می‌شود که چه دستاوردهای خوبی در اجرای برنامه‌های تفکیکی داشته‌ایم.

وی در خصوص نا ایمنی برخی از مدارس گفت: اگر مدارسی نا ایمن باشند اصلاً دانش آموز را در آن‌ها مستقر نمی‌کنیم. عمده این تلاش‌های ما هم برای تقویت و بهسازی و شاداب‌سازی مدارس است.

فرهادی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۳۰ هزار کلاس درس بهسازی و مقاوم سازی شده است. البته این عدد کافی نیست. خیرین هم متعهد شدند به هر میزان که دولت در این زمینه پای کار بیاید خیران هم کمک کنند. بهسازی مدارس فرایندی پیوسته است و همواره ما نیازمند مراقبت و بهسازی مدارس هستیم.

فرهادی تاکید کرد: باید حداقل بتوانیم سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار کلاس درس را تعمیر نوسازی و بهسازی کنیم و این فرایندی پیوسته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص مدارس غیرانتفاعی، ما هم موظف به نظارت و هم موظف به حمایت هستیم. آموزش و پرورش متعهد است همانند مدارس دولتی بر روند تدریس کتب و برگزاری آزمون‌ها و اخذ شهریه مدارس غیردولتی نظارت داشته باشند. اولیا علاوه بر مراجعه به مدیران مدارس، می‌توانند با مراجعه به ادارات کل مناطق آموزش و پرورش و یا ادارات کل شهرستان‌ها انتقادات و شکایات خود را ثبت کنند. چنانچه همکار ما و در مدارس مشکلاتی داشته باشند حتماً گزارشات مردمی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از کلمه تخلف در خصوص عملکرد معلمان بی انصافی و به دور از شأن معلم است گفت: برای جامعه یک میلیون نفری معلمان بروز موارد اندک نشان دهنده تخلفات زیاد نیست. چه از نظر بهره‌وری و چه از نظر ارتباط با مردم کمتر نهادی مانند آموزش و پرورش اینگونه عمل می‌کنند به طوری که شماره معلمان و مدیران در اختیار مردم است و این فرهنگ کاری معلمان از دیرباز تاکنون بوده است.

در حال تکمیل

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.