مجمع مجالس آسیایی خواهان انجام تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی در نوار غزه شد

کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی با برگزاری نشستی در بغداد خواهان انجام تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی در نوار غزه شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از «صحیفه العرب»، اعضای این نشست توافق کردند که تنها یک موضوع و آن هم حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نسل‌کشی ملت فلسطین را بررسی کنند.

کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی در پایان نشست با صدور بیانیه‌ای بر حق ملت فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی، مقاومت مشروع آن تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید کرد که از سال ۱۹۴۸ از فلسطین آواره شده‌اند.

کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی در این بیانیه خواهان توقف فوری و بی‌قید و شرط تجاوزات رژیم صهیونیستی، لغو محاصره ظالمانه غزه و رساندن کمک‌ها به غزه شد.

حاضران در نشست بر لزوم تاسیس صندوق بازسازی شهرهایی که رژیم صهیونیستی ویران کرده، تاکید کردند و از جامعه جهانی خواستند، استانداردهای یکسانی در برخورد با مسائل مشابه تصویب کند و رژیم صهیونیستی را برای توقف فوری ابن جنگ و پایبندی به کنوانسیون‌های بین‌المللی انسانی تحت فشار قرار دهد.

در این بیانیه آمده است، عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل مورد حمایت قرار بگیرد و با طرح‌های رژیم صهیونیستی درباره الحاق کامل منطقه الاغوار فلسطین و شمال «بحرالمیت» و شهرک‌های صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی مخالفت شود.

حاضران در این نشست با طرح‌های رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن ساکنان غزه و کرانه باختری به خارج از مرزهای فلسطین ابراز مخالفت کردند.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی باید به اشغالگری و تجاوزات خود در سراسر فلسطین، سوریه و لبنان پایان دهد تا صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه برقرار شود.

حاضران نشست در این بیانیه خواهان آزادی همه اسیران فلسطینی و عرب از زندان‌های رژیم صهیونیستی و توقف تمامی طرح‌های یهودی‌سازی شدند که مقدسات اسلامی و مسیحی و به شکل ویژه مسجدالاقصی را هدف قرار داده است.

در این بیانیه از دادگاه کیفری بین المللی خواسته شده درباره جنایت‌های جنگی در نوار غزه تحقیق جامعی به عمل بیاورد و از اتحادیه بین‌المجالس هم خواسته شده عضویت رژیم صهیونیستی در کمیته مبارزه با تروریسم را لغو کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.