به‌کارگیری کودکان ایرانی و افغانی در فرآیند جمع‌آوری زباله ممنوع است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از دو بازار میوه و تره‌بار "شقایق" و "مهستان" و آغاز احداث پروژه بازار میوه و تره‌بار "فدک" که صبح امروز در قالب هشتاد و یکمین پویش امید و افتخار با حضور ایوب فصاحت؛ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و رضا سیفی؛ شهردار منطقه 17 برگزار شد، اظهار کرد: پویش امید و افتخار از مردادماه آغاز شد و هر هفته در قالب این پویش پروژه‌هایی درخور بیان بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار گرفت و امروز نیز در قالب هشتاد و یکمین پویش امید و افتخار دو بازار تره‌بار در مناطق 17 و یک کلنگ‌زنی بازار میوه و تره‌بار در منطقه 17 انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: جهت احداث بازارهای جدید همکاری خوبی فی‌مابین شهرداری‌های مناطق انجام شده است و فرایند انتخاب و جانمایی زمین از سوی شهرداری مناطق انجام می‌پذیرد. همچنین بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده در سازمان میادین و میوه توسعه بازارها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به موضوع آموزش پیمانکاران و فروشندگان در میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: مسئله بسیار مهمی است که در راستای مشتری‌مداری در دستور کار سازمان میادین میوه و تره‌بار قرار گفته است تا بتوانیم شاهد خدمت‌رسانی مطلوبی به شهروندان باشیم.

به گزارش خبرآنی، نظری همچنین در حاشیه مراسم امروز به موضوع هوشمندسازی و فروش محصولات به روش اینترنتی در بازار میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: روش‌های جدید بازار می‌تواند باعث افزایش رضایتمندی شهروندان باشد و موضوع فروش محصولات به صورت غیرحضوری و اینترنتی از مدت‌ها قبل در دستور کار سازمان میدان و سازمان فاوای شهرداری تهران قرار گرفته است و إن‌شاءالله زیرساخت‌های لازم در این حوزه فراهم تا شاهد خرید غیرحضوری شهروندان از میادین میوه و تره‌بار باشیم. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع مشتری‌مداری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار گفت: این موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد همچنین چنانچه شهروندان بخواهند محصول خریداری شده را به بازار میادین میوه و تره‌بار عودت دهند باید طی فرایندی این کار انجام شود چرا که مشتری‌مداری و رضایت مشتری موضوع بسیار مهمی است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر احداث مراکز چند منظوره اعم از بازار میادین میوه و تره‌بار مراکز ورزشی و مجموعه‌های شهروند گفت: بنا بر تاکید شهردار تهران ما به دنبال ایجاد مکان‌هایی هستیم تا بتوانیم خدمات مناسبی را در حوزه خدماتی و ورزشی به شهروندان بدهیم به همین جهت احداث مکان‌های چند منظوره در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

نظری ادامه داد: برخی از زمین‌ها قابلیت اصلاح اماکن چند منظوره را دارند اما برخی زمین‌ها محدودیتی در این بخش داریم اما در کلان به دنبال ایجاد مراکز چند منظوره (خدماتی و ورزشی) هستیم.

وی در ادامه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر فعالیت کودکان افاغنه در فرایند جمع‌آوری زباله‌ها توسط پیمانکاران، گفت: به هیچ عنوان این موضوع درست نیست و ما نیزچندین بار این موضوع را تاکید کرده‌ایم و به هیچ عنوان هیچ یک از پیمانکاران حق استفاده و بهره‌گیری از کودکان چه ایرانی و چه افاغنه در جمع‌آوری زباله را ندارند و استفاده از این کودکان ممنوع است و چنانچه این کار انجام شود با پیمانکاران برخورد می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به پیگیری‌های سفر اخیر زاکانی به چین و ورود دستگاه زباله‌سوز 7 هزار تنی به پایتخت، گفت: در این باره نیز جلساتی با شرکت چینی برگزار شده است و شهردار تهران نیز  در سفر به چین به این موضوع اشاره داشته و بنا داریم زباله سوز جدیدی را برای شهر تهران به کار بگیریم و این موضوع در دستور کار شهرداری و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران قرار دارد.

نظری همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران مبنی بر انتقال آراد کوه به محل دیگری گفت: قبلا بنده در این خصوص پاسخ خود را داده ام و وقتی که طرح جامع پسماند شهری تصویب شده است در این طرح چگونگی جمع‌آوری زباله‌ها در آراد کوه و انتقال این مجموعه اشاره شده است البته برای انتقال آراد کوه به جای دیگر نیز مطالعاتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.