دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای از غزه محدود شده‌است

بنا بر گزارش‌ها، تصاویر ماهواره‌ای از نوار غزه که به طور منظم در اختیار سازمان‌های خبری و پژوهشگران قرار می‌گرفت، در روزهای اخیر به دلیل ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه محدود شده‌است.

به گزارش خبرآنی، وب‌سایت خبری «سمافور» گزارش داد که دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای از غزه محدود شده و احتمالا نگرانی‌ امنیتی وجود دارد چون پیش از آن انتشار تصاویری موجب شد تا اطلاعات مهمی در مورد مواضع رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه فاش شود.

رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات طوفان الاقصی که نیروهای مقاومت فلسطینی علیه مواضع اشغالگران صهیونیست انجام دادند، غزه را زیر حملات بی‌امان خود گرفته و این منطقه تحت‌ محاصره که بیش از ۱۰ هزار شهید داده، با کمبود اقلام اساسی از جمله آب و مواد غذایی روبروست و عملا صهیونیست‌ها در حال نسل‌کشی در این منطقه فلسطین هستند.

صهیونیست‌های خشمگین از حملات گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، قول دادند تا این گروه فلسطینی را از بین ببرند. با تداوم و گسترش عملیات‌ زمینی صهیونیست‌ها، وبگاه سمافور گزارش داد که شرکت «پلنت لبز» و رقبایش، تصاویر ماهواره‌ای که از نوار غزه می‌آیند را به شدت محدود و تار کرده‌اند.

«پلنت لبز» (Planet Labs) یک شرکت تصویربرداری عمومی زمین، مستقر در ایالات متحده است که با هدف ارائه داده‌های ماهواره‌ای روزانه «که به کسب‌وکارها، دولت‌ها، محققان و روزنامه‌نگاران کمک می‌کند تا دنیای فیزیکی را درک کرده و اقدام کنند» تأسیس شده‌است.

دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای از غزه محدود شده‌است

محله الکرامه غزه، ۱۰ مه 

براساس این گزارش، برخی از تصاویر اخیر نوار غزه از گالری قابل دانلود در وبگاه «پلنت لبز» حذف شده و در عوض از طریق «گوگل درایو» در میان رسانه‌های منتخب توزیع شده‌است.

این شرکت همچنین به مشترکین خود گفته‌است که در طول درگیری‌های فعال، برخی از تصاویر آرشیوی ممکن است اصلاح شوند، مساله‌ای که وبگاه سمافور گفت که با صحبت با مشترکان فعالش آن را تایید می‌کند.

براساس این گزارش، مشترکین از ۲۲ اکتبر تاکنون قادر به دسترسی به تصاویر با وضوح بالا از غزه نبوده‌اند. همزمان، هم شرکت پلنت لبز و هم سایر شرکت‌های تصویربرداری ماهواره‌ای، به ارائه تصاویری از این منطقه تحت‌ محاصره به سازمان‌های خبری ادامه داده‌اند، اما با تاخیر زمانی زیاد و قابل توجه.

در حالی که این شرکت‌های ماهواره‌ای تجاری از بیان اینکه چرا تصاویری از غزه را پس از تأخیر طولانی منتشر کرده یا اصلا منتشر نمی‌کنند، خودداری کرده‌اند، وبگاه سمافور گفت که احتمالا پای «نگرانی‌های امنیتی» در میان باشد.

به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی در پیشبرد عملیات‌شان در غزه کمک می‌کنند و طبق گزارش‌ها، مقامات امنیتی آمریکایی با اشاره به مقاله نیویورک‌تایمز در ۱۹ اکتبر گفتند که این مطلب حاوی عکس‌هایی با دقت بالا از مواضع تانک‌های صهیونیستی در شمال غزه بوده، جایی که درگیری‌ها به شدت در جریان است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.