دیدار وزرای خارجه آمریکا و ترکیه با محوریت «غزه»

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی به نقل از خبرگزاری آناتولی، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در آنکارا دیدار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، منابع دیپلماتیک ترکیه در این ارتباط اعلام کردند که فیدان در دیدار با بلینکن بر لزوم جلوگیری از حملات علیه غیرنظامیان و برقراری فوری آتش‌ بس کامل در غزه تاکید کرده است.

آناتولی در این خصوص اضافه می کند: وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در نشست امروز بر لزوم همکاری برای راه‌ حل دو دولتی در مسئله فلسطین تاکید کردند.

به گزارش منابع آگاه دیپلماتیک، در این دیدار بیان شد که ترکیه و آمریکا در خصوص جلوگیری از آسیب‌ رساندن به غیرنظامیان، لزوم ارسال کمک‌ های بشردوستانه و راه‌ حل دودولتی هم‌ عقیده هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بلینکن پس از گفتگو با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه گفت: درباره صلح پایدار در غزه گفتگو کردیم؛ واشنگتن در تلاش برای غلبه بر این بحران است! ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه در روزهای آینده تضمین خواهد شد!

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز در گفتگو با آنتونی بلینکن گفت: حملات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه غیرقابل قبول است.

شبکه تلویزیونی «سی‌ ان‌ ان» نیز در این ارتباط چنین گزارش داد: بلینکن پس از گفتگو با فیدان در جمع سرویس‌خبریان ادعا کرد که می‌ دانیم نگرانی عمیقی درباره اوضاع غزه وجود دارد؛ ما درباره موضوعات صلح پایدار گفتگو کردیم و تلاش می‌ کنیم که به این بحران غلبه کنیم!

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.