به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، سهشنبه گذشته نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از نوع نگاه به بودجهریزی بخش زیرساختهای جادهای چابهار، گفته بود: دولت سیزدهم کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه آبرسانی انجام داده است.
معینالدین سعیدی در خصوص وضعیت نامناسب روکش آسفالت جاده ساحلی چابهار-بریس اظهار کرد:متاسفانه این مشکل ناشی از نوع نگاهی است که به این منطقه نشات میگیرد.با نوع نگاه کنونی بودجهریزی دهها سال زمان میبرد که کیفیت زیرساختهای جادهای (روکش آسفالت) جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به میانگین استان برسد.
وی تاکید کرد: متاسفانه هنوز هم نگاهی مبتنی بر نگاه توسعه پایدار در این منطقه جاری و ساری نشده است.
وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه آبرسانی انجام داده است، گفت: اما در عین حال در بخش راهسازی، فضاهای درمانی،طرحهای هادی روستایی و ... کماکان از میانگین استان سیستان و بلوچستان پایینتر هستیم.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا 20 کیلومتر روکش آسفالت جاده ساحلی چابهار به پیمان رفته است، اضافه کرد: حدود 2000 کیلومتر راه خاکی منتهی به چابهار داریم که نیاز است با تخصیص اعتبارات لازم، روکش آسفالت آنها انجام شود.
این در حالی است که سازمان راهداری و حملونقل جادهای در خصوص جاده ساحلی چابهار (به سمت شرق) و روکش آسفالت آن توجیه عجیبی دارد.
رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای در پاسخ به پرسش خبرآنی مبنی بر چرایی وضعیت جاده ساحلی چابهار و روکش آسفالت آن گفت: این جاده کم تردد است. الان جاده تهران-بندرعباس -برای روکش آسفالت- واجبتر است.
وی افزود: بهبود وضعیت این جاده در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.
انتهای پیام/