اعضای حزب سبز استرالیا در اعتراض به موضع حزب حاکم در قبال غزه، مجلس را ترک کردند

سناتورهای عضو حزب سبز در استرالیا در اعتراض به امتناع حزب حاکم کارگر از درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، صحن مجلس سنا را ترک کردند.

به گزارش خبرآنی، مهرین فاروقی، سناتور استرالیایی از حزب سبز پس از استفاده از یک سخنرانی در مجلس برای «بزدل» خواندن حزب کارگر به دلیل واکنش این حزب به جنگ غزه، حزب خود را در حمایت از فلسطین از مجلس سنا خارج کرد.

اعضای حزب سبز در سنای استرالیا امروز (دوشنبه) در اعتراض به شکست حزب کارگر در درخواست برای آتش‌بس در غزه، جلسه سنا را ترک کردند.

«مهرین فاروقی» که معاونت رهبری این حزب را بر عهده دارد پس از محکوم کردن مدیریت حزب کارگر در رابطه با مناقشه رژیم صهیونیستی و حماس، این خروج را رهبری کرد. او پس از صدور بیانیه‌ای خطاب به مجلس سنا، به همراه ده تن از اعضای حزب سبز از آنجا خارج شد.

وی در این بیانیه اعضای حزب کارگر را به دلیل واکنش آنها به جنگ غزه، ترسوهایی بی‌عاطفه و بی‌رحم توصیف کرد و گفت: شما در حال تماشای کشتار هزاران فلسطینی توسط اسرائیل هستید و اسرائیل را محکوم نمی‌کنید و از درخواست آتش‌بس فوری هم خودداری می‌کنید، اما ما نمی‌خواهیم تنها نظاره‌گر شما در این شرایط باشیم که هیچ کاری نمی‌کنید.

بنابر گزارش شبکه اسکای نیوز، این سناتور که اصالت پاکستانی دارد در ادامه تاکید کرد: ما امروز صدای اعتراض مردم را به گوش پارلمان می‌رسانیم؛ فلسطین را آزاد کنید!

همچنین جنت رایس، سناتور کوئینزلند هنگام خروج از اتاق، تصویری از پرچم فلسطین را بالای سر خود به همراه داشت.

سناتور فاروقی ساعتی پس از این اعتراض تصاویری از این اقدام خود را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر و تاکید کرد که سبزها این کار را با «افتخار» انجام دادند.

وی در پیام خود خاطرنشان کرد: مانند میلیون‌ها استرالیایی، ما از قتل عام حدود ۱۰۰۰۰ نفر توسط اسرائیل در غزه شوکه، وحشت زده و خشمگین هستیم. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای فلسطین راهپیمایی می‌کنند و ده‌ها هزار نفر در اینجا، اما حزب کارگر از شنیدن و اقدام کردن، خودداری می‌کند.

این سناتور استرالیایی افزود: اصرار برای آتش بس فوری اساسی‌ترین گامی است که دولت می‌تواند بردارد. خشونت، جنایات جنگی و اشغال غیرقانونی (در غزه) باید پایان یابد. نخست وزیر و وزیر امورخارجه باید جسارت نشان دهند و به حق، دولت اسرائیل را محکوم کنند و خواستار آتش بس شوند. اما سبزها تنها حزبی هستند که در پارلمان خواستار آتش بس فوری هستند.

سبزها از زمان حملات حماس در ۷ اکتبر تحت عنوان عملیات «طوفان الاقصی» از مقاومت فلسطین حمایت و ماه گذشته نیز در اعتراضات سراسری در استرالیا در حمایت از فلسطینیان شرکت کردند.

این حزب همچنین از حمایت از طرح «دفاع از اسرائیل» و «حق دفاع از خود» در پارلمان خودداری کرد. همچنین آدام بندت، رهبر حزب سبز به دنبال اضافه کردن اصلاحیه‌ای بود که رژیم صهیونیستی را به جنایات جنگی متهم و بمباران غزه را جنایت جنگی اعلام کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.