افزایش دائمی تعداد مصدومان با جراحات شدید در غزه

به گزارش سرویس‌خبری مهر، تام پوتوکار جراح کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره وضعیت‌بیمارستان‌های غزه اظهار داشت: در حال حاضر، من بین خان یونس و رفح در جنوب هستم، تعداد زیادی، حتی بیشتر از تعداد تخت‌ها، بیمار به ویژه کودک، با صدمات تروماتیک جدی به خصوص با جراحات سوختگی فراوان وجود دارد.

وی با توجه به کمبود چادر افزود: اینجا تعداد آوارگان داخلی و افرادی که داخل راهروهای بیمارستان و خارج از بیمارستان بین ساختمان‌ها این طرف و آن طرف می‌دوند، بسیار زیاد است.‌

پوتوکار با اشاره به اینکه انواع مختلفی از جنگ افزارها انواع مختلفی از آسیب‌ها را ایجاد می‌کند ادامه داد: اصابت گلوله می‌تواند برای یک اندام ویرانگر باشد و اثرات محدودی روی کل بدن دارد اما در حال حاضر بیشترین موضوعی که شاهد آن هستیم مصدومیت انفجار است، که موجب صدمات قابل توجهی به بدن می‌شود و نیازمند جراحی پیچیده است.

جراح کمیته بین المللی صلیب سرخ با تاکید بر افزایش دائمی تعداد مصدومان و صدمات بسیار شدید گفت: در قسمت‌هایی که دچار کمبود امکانات هستیم دسترسی داشتن به مواد لازم در مانی و تجهیزات بسیار سخت است.

وی در ادامه افزود: من به این سازمان و به افرادی که با هم در حال کمک برای مداوا هستیم باور دارم، ما در کنار افرادی که به این مداوا نیاز دارند حضور داریم و خطر را به جان می‌خریم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.