معرفی ۷ هزار کردستانی به بانک‌های عامل برای ساخت مسکن روستایی

به گزارش سرویس‌خبری مهر، غلامرضا صالحی عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به کردستان اظهار کرد: امروز آغاز عملیات اجرایی و آماده سازی ۶ هزار قطعه زمین را خواهیم داشت و چهار هزار قطعه باقی مانده نیز تا دهه فجر امسال به متقاضیانی که در سامانه نام نویسی کرده‌اند، تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت در استان کردستان، اقدامات بسیار خوبی در ۲ سال اخیر انجام شده و معرفی حدود هفت هزار نفر به بانک‌های عامل برای ساخت مسکن روستایی انجام شده است.

وی از این رقم، پنج هزار واحد به اتمام رسیده و ۲ هزار واحد نیز باقی مانده تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل می‌شود.

صالحی عنوان کرد: امسال و سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی برای ساخت مسکن باید تأمین شود که سهم امسال ۵۰۰ هزار قطعه بوده و تاکنون از این رقم، ۲۷۰ هزار قطعه شناسایی و مراحل قانونی آن انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به وام روستایی پرداخت و بیان کرد وام مسکن روستایی از ۲ میلیارد ریال در سال جاری به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تعداد آن از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم کمک بسیار خوبی برای رونق ساخت و ساز و مهاجرت معکوس در استان به شمار می‌رود.

افتتاح ۵۲۰۰ واحد مسکن در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکن همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بهره‌برداری می‌شود که ۲۰۰ واحد آن شهری و بقیه روستایی است.

سعید رسولی اظهار کرد: اعتبار پنج هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات بانکی بدون بهره و کمک‌های بلاعوض، ۹ هزار میلیارد ریال و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن هم هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور و هیأت دولت به کردستان گفت: در این سفر علاوه بر بهره‌برداری واحدهای نهضت ملی مسکن، ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان روستایی نهضت ملی مسکن و زمین برای ساخت هزار و ۱۰۰ واحد از همین نهضت به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.