گل‌های زینتی آمل، زینت بخش بازار اورآسیا

خبرآنی/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، از افزایش حجم صادرات تولیدی گلخانه‌ای این شهرستان از جمله گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی به بازارهای کشورهای حوزه اورآسیا و خلیج فارس خبر داد.

مهرداد فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنی گفت: بخشی از محصولات تولیدی گلخانه‌ای شهرستان آمل که بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار شاخه و اصله گل و گیاهان زینتی در سال برآورد می‌شود، به بازارهای هدف حوزه خلیج فارس و اوراسیا صادر می‌شود.

وی، میزان تولید انوع گل و گیاهان و درختچه‌های زینتی در شهرستان آمل را سالانه بیش از ۶۷ میلیون شاخه و اصله اعلام کرد و افزود: این میزان توسط بیش از ۴۳۱ تولیدکننده در بیش از ۱۲۲ هکتار فضای بسته و باز گلخانه‌ای در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه درحال حاضر بیش از یک‌هزار نفر به طور مستقیم در تولید گل و گیاهان زینتی در شهرستان آمل مشغول به کار هستند و در این بخش اشتغال دارند، تصریح کرد: بیشتر تولیدات گلخانه داران آملی در بازار مازندران و تهران عرضه و مصرف می‌شود.

فولاد افزود: شهرستان آمل از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل‌های شاخه بریده مقام نخست را در سطح مازندران به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.