زیرساخت‌های هواشناسی در سیستان و بلوچستان ارتقا می‌یابد

به گزارش سرویس‌خبری مهر، سحر تاج بخش در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان، در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با مخاطرات جوی متعددی درگیر است، ضرورت توجه به زیرساخت‌های هواشناسی در آن حیاتی است.
وی ادامه داد: از مخاطرات جوی این استان می‌توان به رخداد پدیده‌های خاک دار و وزش بادهای ۱۲۰ روزه، جریانات موسمی جنوبی و بارش‌های سیل آسا، چرخنده‌ای حاره ای و غیره اشاره کرد که با بهبود زیرساخت‌های هواشناسی تلاش شده تا خدمات جوی مطلوبی به هموطنان استان ارائه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، افزود: سازمان هواشناسی در دولت سیزدهم حدود شش انواع ایستگاه خودکار هواشناسی و پایش گردوغبار در استان راه اندازی کرده تا به بهبود خدمات کمک کند و این توسعه در همچنان ادامه خواهد داشت.
تاج بخش خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از هفت استان دریایی کشور است که به دلیل اتصال به آب‌های اقیانوسی و دارا بودن ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا علاوه بر ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار، دو ایستگاه جدید هواشناسی دریایی در شهرستان پسابندر و زرآباد این خطه پهناور تعریف شود تا پوشش شبکه دریایی کشور جنوب بهبود یابد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: یک ایستگاه سینوپتیک هواشناسی اصلی نیز در شهرستان دلگان در حال احداث است تا تراکم شبکه ایستگاهی از مرکز استان بهبود یابد.
تاج بخش گفت: ایستگاه در حال احداث دلگان به دلیل مجاورت با جازموریان و رونق کشاورزی در این منطقه دارای اهمیت است.
وی گفت: برای تأسیس رادار هواشناسی در جنوب استان نیز تلاش می‌شود با حفظ اولویت‌های فنی، این موضوع در دستور کار معاونت فنی و مهندسی تجهیزات سازمان قرار گیرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.