جلسه شورای امنیت با محوریت غزه

ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت، چین با تاکید بر لزوم تمرکز بر مسائل مهم غزه، خواستار همکاری بیشتر از سوی ایالات متحده شد.

به گزارش خبرآنی، این نماینده دولت چین دوشنبه در این جلسه گفت: «امیدوارم ایالات متحده با جدیت نگرش مسؤولانه‌ای اتخاذ کرده و با اعضای شورا همکاری کند.»

علاوه بر این، ژانگ بر اهمیت رسیدگی به وضعیت آتش‌بس در غزه، حفاظت از غیرنظامیان، ارسال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از فجایع انسانی بیشتر تاکید کرد.

در هفتم اکتبر، حماس یک حمله موشکی غیرمنتظره در مقیاس وسیع به اراضی اشغالی از نوار غزه انجام داد. در پاسخ، رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد و نوار غزه را که محل زندگی بیش از ۲ میلیون نفر است، تحت محاصره شدید قرار داد. از آن زمان تنها تعداد اندکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه توانستند وارد این منطقه شوند و بمباران‌ها ادامه دارد.

از سوی دیگر واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه سازمان ملل متحد در نشست شامگاه دوشنبه گفت: «روسیه بر لزوم برگزاری جلسات توجیهی باز مداوم در مورد وضعیت انسانی در نوار غزه تاکید کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «ما معتقدیم که برگزاری جلسات توجیهی باز منظم مانند امروز مهم است. علاوه بر این، تاکید داریم که وضعیت انسانی در نوار غزه باید کانون توجه دائمی بدون تبعیض باشد.»

واسیلی نبنزیا در ادامه گفت: «قطعنامه غزه نیاز به یک مکانیسم میانجی جمعی دارد که در آن کشورهای منطقه هم شامل شوند. در دستورکار، ایجاد یک مکانیسم میانجی جمعی با نقش فعال برای کشورهای منطقه وجود دارد. حل و فصل سیاسی جمعی در گذشته توسط گروه چهارجانبه انجام می‌شد، اما آمریکا هر کاری برای تضعیف این ابزار انجام داده است.»

در همین حال ابراهیم خریشی، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در ژنو به اسپوتنیک گفت: «فلسطین از نقش کنونی و تاریخی روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری آن در مساله فلسطین بسیار قدردانی می‌کند.»

این مقام فلسطینی گفت: «من فکر می‌کنم که نقش روسیه و رئیس‌جمهور پوتین همیشه از سمت ما قدردانی شده است و امیدوارم که آنها بتوانند کاری انجام دهند. روسیه همیشه از مساله ما حمایت کرده است. بنابراین، ما از کاری که روسیه برای ما انجام می‌دهد بسیار قدردانی می‌کنیم. موضوع الان نیست، بلکه حرف از حمایت تاریخی از موضوع فلسطین است.»

خریشی همچنین افزود که دقیقا نمی‌داند سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مسکو چه زمانی انجام می‌شود. رئیس هیئت دیپلماتیک فلسطین همچنین از وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه‌های روسیه و برزیل مبنی بر آتش‌بس در غزه ابراز تاسف کرد.

نشست روز دوشنبه شورای امنیت بعد از درخواست امارات و چین و به دنبال آنکه رژیم صهیونیستی عملیات زمینی خود علیه غزه را گسترش داد، برگزار شد. رئیس آنروا، نمایندگان را در جریان وضعیت وخیم غزه‌ تحت‌محاصره قرار داد و تاکید کرد که زنان و کودکان «نباید خسارت جانبی» باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

شورای امنیت محوریت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.