فرکانس‌های نسل پنجم اینترنت به زودی به اپراتورها واگذار می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو الی سه محدوده فرکانسی وجود دارد که فرکانس طلایی برای نسل پنجم محسوب می شوند و درحال حاضر یک کدام از آن ها را (۳۷۰۰_۳۸۰۰) را در آستانه واگذاری هستیم کخ به زودی اعلام عمومی می شود.

به گزارش خبرآنی، عیسی زارع پور_ وزیر ارتباطات و فناوری در حاشیه همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران پر جمع خبرنگاران درباره چرایی عدم توسعه نسل پنجم اینترنت در کشور اظهار کرد: درحال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از کشور باید بیشتر شده باشد که نقاط شهری تحت پوشش نسل چهارم و چهارم و نیم هم هستند و در روستاها هم نزدیک به ۹۳ درصد به نسل سوم و چهارم اینترنت دسترسی دارند.

وی افزود: نسل پنجم اما متناسب با چیزی که باید باشد پیش نرفته است و دلایل مختلفی هم دارد که یکی از آن تامین تجهیزات برای اپراتورها کمی با مشکل روبه رو بوده است. از سوی دیگر مدل اقتصادی شبکه به صورتی نیست که اپراتور سرمایه گذاری کند و درحال حاضر ما کار می کنیم. همچنین زیرساخت کشور هم برای استفاده از نسل پنجم آماده نبود و بی تی اس های نیل پنجم حتما باید از طریق فیبرنوری متصل شوند و شبکه فیبرنوری درشهر ها کامل نبوده است. انشاالله با اجرای پروژه فیبرنوری آماده برای نسل پنجم هم خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوال خبرآنی درباره تکلیف فرکانس های نسل پنجم اینترنت و واگذاری آن به اپراتورها تصریح کرد: دو الی سه محدوده فرکانسی هست که فرکانس طلایی برای نسل پنجم محسوب می شوند درحال حاضر یک کدام از آن ها را (۳۷۰۰_۳۸۰۰) را در آستانه واگذاری هستیم و به زودی اعلام عمومی می شود و در کمیسیون تنظیم مقررات واگذاری و مزایده آنها تصویب شد بنابراین به زودی انشاالله شاهد واگذاری آنها به اپراتورها خواهیم بود.

زارع پور گفت: درباره سایر فرکانس ها آنهایی که در اختیار ما قرار دارد درحال آماده سازی هستیم و آنهایی که در اختیار دستگاه های دیگر است درحال مذاکره هستیم تا بتوانیم برای عموم مردم دسترسی به  آنها را امکان پذیر کنیم.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.