به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای حدود 15 هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که کمتر از نیمی از این تعداد فعال هستند.
طبق گفته مدیرکل دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری حدود 90 درصد اتوبوسهای کشور فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند. به عبارت دیگر حدود 13500 دستگاه اتوبوس فرسوده هستند.
در همین حال داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفته است: با وجود کمبود منابع و اعتبارات، این امر در صدر برنامههای سازمان قرار دارد و تا پایان سال 1500 دستگاه ون، مینیبوس و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود.
وی افزود: برای تحقق این مهم تفاهمنامههایی با شرکتهای خودروساز داخلی امضا شده که بر مبنای آن، تا پایان سال آینده 3500 دستگاه انواع خودرو در بخش مسافری تولید و تحویل سازمان راهداری شود.
به گزارش خبرآنی، تیرماه سال 1400 وزیر وقت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه با تاکید بر نوسازی ناوگان حملونقل باری و مسافری جادهای کشور گفته بود: چند سال است در حال مذاکره و پیگیری برای نوسازی ناوگان حملونقل جادهای هستیم و منابع خود را نیز به این مهم اختصاص دادهایم.
محمد اسلامی افزود: بر این اساس برای نوسازی 55 هزار کامیون بالای 40 سال در کشور برنامه مدون داریم و با کارخانجات داخلی قرارداد مبادله کردهایم. اکنون کارخانجات باید توضیح دهند که چرا قراردادهای را اجرا نمیکنند.
وی با یادآوری اینکه قراردادهای خرید کامیون نو با ایران خودرو دیزل و هم با ماموت امضا شده است، گفت: بر اساس این قراردادها حدود 80 درصد قیمت این کامیونها تسهیلات است و 20 درصد به علاوه یک کامیون فرسوده را باید متقاضی فراهم کند.
انتهای پیام/