خطر مانگوش بیخ گوش قهرمانِ ناکام؛ کشتی‌گیر روس: برای رسیدن به المپیک باید اوگویف را ببرم

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، مسابقات کشتی آزاد زیر 23 سال جهان شب گذشته (3 آبان) با قهرمانی تیم آمریکا در آلبانی به پایان رسید. این تیم که موفق به کسب 4 نشان طلا شد، 148 امتیاز به دست آورد و بالاتر از ترکیه 113 امتیازی و آذربایجان 87 امتیازی قرار گرفت. این بار هم مثل مسابقات جهانی سه رده سنی قبلی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) امتیاز تیمی روسیه در جدول نهایی محاسبه نشد، تیمی که 5 نشان طلا را از آن خود کرده بود.

ناچین مانگوش در 57، بشیر ماگمادوف در 61، ابراگیم ابراگیموف در 65، اینالبک شری‌یف در 70 و ماگومد ماگومدوف در 79 کیلوگرم قهرمانان روسیه در این رقابت‌ها بودند.

یکی از نکات قابل توجه، موفقیت کشتی‌گیر وزن اول زیر 23 سال روسیه برخلاف ناکامی ملی‌پوش بزرگسال و عنوان‌دار این کشور در مسابقات جهانی بود. زائور اوگویف قهرمان المپیک و جهان در وزن اول، در مسابقات جهانی 2023 بلگراد نتوانست روی سکو رفته و مدالی بگیرد. او به کار خود در این رقابت‌ها با عنوان پنجمی خاتمه داد.

حالا کشتی‌گیر زیر 23 سال روسیه با عملکردی درخشان توانست قهرمان امیدهای جهان شود. او در نیمه‌نهایی بکزاد آلماز اولو، کشتی‌گیر سرشناس قرقیزستانی را برد و در فینال هم حریف ارمنی‌اش را مغلوب کرد.

او که مثل سایر روس‌ها آخرین حضورش در مسابقه، سال 2021 (پیش از محرومیت) بوده است، از کسب این مدال ابراز خوشحالی کرد و سخت‌ترین مبارزه‌اش در تیرانا را مقابل بکزاد آلماز اولو دانست و تاکید کرد که حالا به فکر المپیک است و برای این کار باید ابتدا از پس چالش سختی چون زائور اوگویف برآید.

البته اتحادیه جهانی کشتی تاکید کرده اگر مانعی برای حضور کشتی‌گیران AIN (بی‌طرف) در مسابقات بعدی وجود نداشته باشد، مانگوش می‌تواند سهمیه 57 کیلوگرم را در مسابقات گزینشی اروپایی در باکو بگیرد.

مانگوش المپیک را بزرگترین هدف و انگیزه‌اش عنوان کرد و گفت که باید قهرمان المپیک توکیو، زائور اوگویف را ببرد تا بتواند در المپیک شرکت کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.