پیشنهاد وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح انتقال ساکنان غزه به سینای مصر

یک روزنامه عبری اعلام کرد که وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک سند داخلی پیشنهاد اجرای طرح انتقال ساکنان غزه به سینای مصر بعد از پایان جنگ این رژیم علیه غزه را داده است.

به گزارش خبرآنی، روزنامه عبری کالکالیست اعلام کرد، گیلا گملئیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک سند داخلی پیشنهاد اجرای طرح انتقال ساکنان غزه به سینای مصر را بعد از پایان جنگ داده است. این سند شامل سه مرحله است: ایجاد چادرهایی در سینا در جنوب غرب نوار غزه، ایجاد گذرگاه انسانی برای کمک به ساکنان و ایجاد شهرهایی در منطقه سینای شمالی. بر اساس این سند یک منطقه امنیتی در سینای شمالی ایجاد می‌شود که ساکنان آن دیگر نمی‌توانند به نوار غزه بازگردند. همچنین در این سند بر لزوم همکاری تعداد زیادی از کشورها برای استقبال از فلسطینی‌های آواره از غزه تأکید شده است.

این روزنامه اعلام کرد، این سند در مذاکرات داخلی بین وزارتخانه‌ها به کار گرفته می‌شود و ممکن است به دست مردم نرسد اما به دست گروهی رسیده است که قصد دارند جنبشی را به نام «مقر شهرک سازی-نوار غزه» تأسیس کنند که برای ازسرگیری شهرک سازی در نوار غزه تلاش می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی و عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره این سند گفت: این وزارتخانه مسئولیتی در قبال دستگاه‌های اطلاعاتی ندارد. ممکن است پیشنهادات را به کار گیرد و ممکن است آن را نادیده بگیرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با کوچاندن اجباری ساکنان غزه به سینا مخالف است و می‌گوید این اقدام سینا را به پایگاهی برای حملات علیه رژیم صهیونیستی تبدیل می‌کند اما بر اساس سند وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی قاهره بر اساس قوانین بین‌المللی ملزم است که اجازه انتقال ساکنان غزه به سینا را بدهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.