بیانیه وزارت خارجه آمریکا درمورد گفت‌وگوی بلینکن و السودانی

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پیدا کردن عاملان حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها از محورهای گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر عراق بوده است.

به گزارش خبرآنی، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه از اقدام دولت عراق مبنی بر محکومیت حملات اخیر و تهدیدات انجام گرفته علیه کارکنان آمریکا در عراق قدردانی کرد.

وی ادامه داد: بلینکن از نخست‌وزیر عراق خواست تا به دنبال عاملان این حملات باشد و به تعهد عراق مبنی بر حفظ امنیت در این تشکیلات عمل کند. وی همچنین با نخست‌وزیر در رابطه با درگیری‌های جاری میان اسرائیل و حماس گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه و نخست وزیر به همکاری با یکدیگر برای حفظ ثبات منطقه‌ای متعهد هستند.

میلر اظهار کرد: آن‌ها در رابطه با شرایط انسانی در غزه و تعهد مداوم‌شان نسبت به هماهنگی با شرکا در منطقه برای اطمینان حاصل کردن از دسترسی ایمن و پیوسته (مردم غزه) به آب، غذا، مراقبت‌های پزشکی و دیگر نیازهای بشردوستانه گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه همچنین قدردانی خود نسبت به تلاش‌های عراق برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه را ابراز کرد.

این مقام آمریکایی عنوان کرد که بلینکن و السودانی در طی این گفت‌وگو بر تعهد خود مبنی بر تقویت شراکت میان آمریکا و عراق تاکید کردند.

هفتم اکتبر جاری جنبش حماس عملیات «طوفان الاقصی» را با شلیک صدها موشک از نوار غزه و عملیاتی ویژه شامل حمله به چندین شهرک در نزدیکی غزه آغاز کرد و در ادامه درگیری‌هایی در خیابان‌های این منطقه میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

این در حالی است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را علیه نوار غزه و مردم فلسطین صورت داده‌اند که تا امروز تعداد شهدا به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسیده و بیش از ۱۴ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.