دیده‌بان حقوق‌بشر، ریاکاری و بی‌مبالاتی غرب در قبال غزه را محکوم کرد

سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر امروز (سه‌شنبه) سکوت غرب در قبال نقض قوانین بین‌المللی انسانی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را ریاکاری و بی‌مبالاتی وحشیانه و استانداردهای دوگانه آشکار توصیف کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از فلسطین الیوم، این سازمان در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، غرب در برابر نقض قوانین بین‌المللی انسانی توسط رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند، این در حالی است که در محکومیت نقض‌های روسیه در جنگ علیه اوکراین تردیدی به خود راه نمی‌دهد و از سویی درخواست قوانین بین‌المللی انسانی برای حفاظت از غیرنظامیان برای همه صدق می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد، اصل عدم مقابله به مثل در قوانین جنگی در همه درگیری‌ها اعمال می‌شود. نقض این قوانین توسط یک طرف، نقض‌های طرف دیگر درگیری را توجیه نمی‌کند.

این سازمان اعلام کرد که آمریکا و دولت‌های اروپایی نقض‌های روسیه در جنگ علیه اوکراین را محکوم و از تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری عدالت در حق قربانیان حمایت می‌کنند؛ حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی را محکوم و خواهان مجازات مسوولان حماس و آزادی گروگان‌ها می‌شوند اما در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون علیه نوار غزه ساکت مانده‌اند، محاصره تحمیلی ۱۶ ساله علیه این منطقه را که در سطح مجازات جمعی است، محکوم نمی‌کنند؛ از اظهارات رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی انتقاد نمی‌کنند که تلاش دارند تمایز ضروری بین غیرنظامیان و نظامیان در غزه را محو کنند و این منطقه پرجمعیت را با حملات پیاپی هدف قرار می‌دهند. آمریکا و دولت‌های اروپایی حتی به صراحت از رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند که در حمله خود به نوار غزه به استانداردهای بین‌المللی احترام بگذارد چه رسد به اینکه این رژیم را مجازات هم کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، همه اینها برخلاف وضعیت اوکراین است که آمریکا و غرب تمام تلاش خود را برای جلب حمایت بین‌المللی از کی‌یف و انزوای روسیه به کار بستند. جهان امروز ناظر سکوت در برابر آسیب‌های ویرانگر علیه مردم غزه به دلیل محاصره و حمله به آن توسط رژیم صهیونیستی است.

این سازمان اعلام کرد، ریاکاری و استانداردهای دوگانه غرب کاملا آشکار است. اگر کشورهای غربی بخواهند سایر کشورها را متقاعد کنند که گفته‌های آنها را درباره ارزش‌ها، حقوق بشر و قوانین بین‌المللی حاکم بر درگیری‌های مسلحانه باور کنند، باید اصول جهانی را که به درستی درباره نقض‌های روسیه در اوکراین و حماس در اراضی اشغالی به کار می‌برند، برای بی‌پروایی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه جان غیرنظامیان در نوار غزه نیز اعمال کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، رژیم صهیونیستی عامدانه و با مخالفت خود با در اختیار قرار دادن آب و برق و مانع‌تراشی در برابر رساندن سوخت به نوار غزه، درد و رنج غیرنظامیان فلسطین را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.