معاریو: نیمی از اسرائیلی‌ها دولت را مسئول شکست عملیات طوفان الاقصی می‌دانند

روزنامه عبری‌زبان «معاریو» فاش کرد، نیمی از ساکنان اراضی اشغالی، کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول شکست عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر می‌دانند.

به گزارش خبرآنی، نظرسنجی روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نشان می‌دهد، ۴۹ درصد از ساکنان اراضی اشغالی کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول شکست عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر می‌دانند.

تنها ۲۹ درصد از ساکنان اراضی اشغالی بر این باور بودند که دلیل این شکست ارزیابی نادرست اطلاعاتی از تصمیم‌های جنبش حماس بوده است.

هفتم اکتبر جاری جنبش حماس عملیات طوفان الاقصی را با شلیک هزاران موشک از نوار غزه و عملیاتی ویژه شامل یورش به چندین شهرک در غلاف غزه آغاز کرد و در ادامه درگیری‌هایی در خیابان‌های این منطقه میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفت، در ادامه جنگنده‌های این ارتش حملات هوایی شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کردند که تا امروز تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۵۰۰۰ تن رسیده و بیش از ۱۴ هزار تن دیگر نیز زخمی شدند.

در یک نظرسنجی دیگر روزنامه معاریو که روز جمعه منتشر شده بود، نشان داده شد که ۸۰ درصد ساکنان اراضی اشغالی و بیش از دو سوم رای‌دهندگان حزب لیکود بر این باورند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید علناً، مسئولیت رخدادهای هفتم اکتبر را بر عهده بگیرد.

براساس این نظرسنجی تنها ۸ درصد از ساکنان اراضی اشغالی معتقدند که نتانیاهو مسئولیتی در قبال عملیات طوفان الاقصی برعهده ندارد؛ این در حالیست که ۱۲ درصد آنها نمی‌دانند که مسئول این حمله کیست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.