به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، داریوش امانی با بیان این که برای نوسازی ناوگان راهداری به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: طبق توافق این سازمان با وزیر راه و شهرسازی، مقرر شده است بخشی از نوسازی ناوگان راهداری از ظرفیت قانون بودجه کشور و بخشی هم از منابع داخلی این سازمان تأمین شود.
وی با تأکید بر این که دولت باید در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری، برای بخش خصوصی جذابیت ایجاد کند، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری تا پایان سال به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت باید با اختصاص تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان به بخش مسافری، تا حدی این کمبود ناوگان را جبران کند.
به گزارش خبرآنی، امانی دیماه سال گذشته با بیان "ناوگان راهداری عموماً فرسوده بوده و بهطور میانگین بالای 25 سال عمر دارند" گفته بود: به دلیل کمبود اعتبارات خریدها کمتر بوده و سعی کردهایم بیشتر بازسازی کنیم.
وی با اعلام این که 9600 دستگاه ناوگان راهداری و 12 هزار نفر پرسنل در این سازمان مشغول و هر 25 کیلومتر یک دستگاه نمک پاش داریم، افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت 2600 دستگاه ماشین آلات راهداری را از خارج خریداری کنیم و 1400 دستگاه هم از تولیدات داخل کشور تامین میشود، در این صورت می توانیم 40 درصد ماشین آلات راهداری را نوسازی کنیم.
انتهای پیام/