اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی به دلیل همبستگی آنلاین با غزه با اقدامات تلافی جویانه روبرو هستند

اعراب ساکن اراضی اشغالی یا ساکنان فلسطینی قدس شرقی به دلیل مطالب منتشر کرده در رسانه‌های اجتماعی و نشان دادن همبستگی با مردم غزه با دستگیری، اخراج و برکنار شدن از کارهایشان روبرو شده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه گاردین، «اعراب اسرائیلی» که بسیاری از آنها شهروندان فلسطینی اسرائیل هستند در میانه کارزار بمباران هوایی که به شهادت بیش از ۴۰۰۰ تن در اراضی اشغالی منجر شده و اکثرا هم غیرنظامی هستند، با فلسطینی‌های ساکن غزه اعلام همبستگی کرده‌اند.

در مقابل، هر روز پلیس رژیم صهیونیستی بیانیه‌هایی عمومی صادر و نسبت به دستگیری افرادی هشدار می‌دهد که به انتشار مطالبی دست می‌زنند که مفاهیم «تحریک آمیز» دارند.

پلیس این رژیم روز چهارشنبه اعلام کرد، ۷۶ سکنه قدس شرقی را به ظن ارتکاب جرایم مربوط به اقدامات تحریک آمیز در فیسبوک و حمایت از «سازمان‌های تروریستی» دستگیر کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیست نیز دستکم ۶۳ عرب ساکن اراضی اشغالی بابت مطالب خود در رسانه‌های اجتماعی دستگیر شده‌اند، اگرچه جزئیات اکثر این مطالب مشخص نیست.

روزنامه هاآرتص هم روز چهارشنبه نوشت، دانشجویان و کارمندان در داخل «اسرائیل» هدف برکناری یا پیگرد حقوقی قرار دارند.

"دلال ابو آمنه" خواننده فلسطینی یکی از این افراد است که اخیرا و پس از مراجعه به پاسگاه پلیس برای تنظیم شکایت بابت دریافت صدها پیام تهدید به مرگ، برای مدتی کوتاه دستگیر شد.

وکیل این خواننده گفت: پلیس به جای آنکه شکایت این زن را مورد بررسی قرار دهد، او را به دلیل اظهاراتش در فیسبوک بازداشت کرد.

وی افزود: آنها به موکلم دستبند زدند و او را مورد توهین و اهانت قرار دادند. آنها می‌خواهند مردم را بترسانند و به آنها از طریق بازداشت موکلم بفهمانند که اگر مطالبی در همبستگی با مردم غزه منتشر کنند، دستگیر می‌شوند.

پس از آغاز بمباران غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، ابو آمنه در صفحه فیسبوکش ضمن انتشار تصویر پرچم فلسطین نوشت: کسی جز الله پیروز نیست.

پلیس رژیم صهیونیستی گفته که ابو آمنه به ظن انتشار مطالب تحریک آمیز و رفتاری که می‌تواند به نظم پلیس خلل ایجاد کند، دستگیر شده بود.

دادگاه شهر ناصریه روز چهارشنبه دستور داد که این خواننده با وثیقه ۵۰۶ یورویی آزاد شود.

اما او در منزلش در حصر خانگی است و برای ۴۵ روز از انتشار مطالب در رسانه‌های اجتماعی منع شده است.

وکیل ابوآمنه خاطرنشان کرد: ترجمه از عربی به عبری اغلب نادرست است و همین مساله به سوءتفاهم در بسیاری از مطالب منتشر شده منجر می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.