انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از سکوت و دورویی غرب در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

دیده‌بان حقوق بشر از سکوت و دورویی آمریکا و کشورهای غربی نسبت به وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری الجزیره، تام پورتیوس، معاون مدیر برنامه‌ها در دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: واکنش واشنگتن و کشورهای اروپایی در ازای جنایت‌های اسرائیل در غزه سکوت بود. جنگ اسرائیل در غزه و محاصره ساکنان این منطقه در حد مجازات جمعی و جنایت جنگی است.

پورتیوس گفت: کشورهای غربی از معیارهای دوگانه‌ای در برخورد با جنگ اوکراین و جنگ غزه استفاده می‌کنند و با دورویی و نفاق در این خصوص برخورد می‌کنند. چرا آمریکا و غرب از اظهارات رهبران سیاسی اسرائیلی که هیچ فرقی بین نظامیان و غیرنظامیان در غزه قائل نیستند و حتی دستور افزایش حملات علیه مناطق مسکونی غزه را می‌دهند و ساختمان‌ها را به آوار تبدیل می‌کنند، خشمگین نمی‌شوند؟ چرا به صورت واضح و صریح از اسرائیل نمی‌خواهند به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد یا چرا خواهان مجازات اسرائیل نمی‌شوند؟ اگر کشورهای غربی می‌خواهند بقیه جهان ادعاهایشان را درباره ارزش‌ها و حقوق بشر و قوانین بین‌المللی حاکم بر نزاع مسلحانه باور کنند باید همان اصول جهانی را درباره وحشی‌گری اسرائیل در غزه اجرا کنند.

حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به مناطق غزه همچنان ادامه دارد و این رژیم اخیرا در یک جنایت جدید بیمارستان المعمدانی در غزه را هدف قرار داد که به شهادت بیش از ۵۰۰ فلسطینی منجر شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.