طرح آزمایشی تاکسی‌های بدون سرنشین در سوچی روسیه آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از خبرگزاری تاس، غول فناوری روسیه یعنی شرکت یاندکس Yandex روز سه شنبه اعلام کرد که طرح آزمایشی استفاده از روباتاکسی (تاکسی روباتی یا بدون سرنشین) را در تفرجگاه دریای سیاه در سواحل شهر سوچی آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، به عنوان بخشی از این طرح آزمایشی، 20 خودروی خودران در شهرک سیریوس، یکی از شلوغ ترین مناطق سوچی، فعالیت خواهند کرد.

این وسایل نقلیه مسافران را بین مکان‌هایی مانند دانشگاه سیریوس، پارک سوچی، هتل‌های دلتا و گاما سیریوس و المپیک پرسپکت جابجا خواهند کرد.

مشتریان بالقوه برای شرکت در این طرح آزمایشی از طریق وب سایت یاندکس دعوت شده‌اند. سپس از طریق برنامه یاندکس گو Yandex Go گزینه تماس با روباتاکسی را دریافت خواهند کرد.

با این حال، این سفرها انفرادی نخواهد بود، زیرا قوانین روسیه در حال حاضر یک انسان را ملزم می کند که همیشه بر خودرویی که با الگوریتم هدایت می شود نظارت کند.

یاندکس پیش بینی می‌کند که به دلیل افزایش تعداد گردشگران، تقاضا برای تاکسی های بدون سرنشین در آینده نزدیک در سوچی افزایش یابد.

به گفته این شرکت، این برنامه آزمایشی مبتنی بر تجربه‌ای است که در حین اجرای یک طرح خدماتی تاکسی خودران در شهر دانشجویی اینوپلیس در جمهوری تاتارستان روسیه به دست آمده است. از سال 2018 در این شهرک که به عنوان یک مرکز نوآوری ساخته شده است، ساکنان بیش از 60000 بار سفر درون شهرری با این تاکسی‌ها داشته‌اند.

در ماه ژوئن، شرکت یاندکس یک سرویس تاکسی بدون سرنشین را در یکی از بزرگترین مناطق مسکو راه اندازی کرد. این شرکت گفت که تمام سفرهای روباتاکسی 100 روبل (1 دلار) هزینه دارند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.