سازوکار همکاری مشترک یا ادغام شرکتهای هواپیمایی مشخص شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز قرار دارد.

بهارستان‌نشینان در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی 3 ماده 57 لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.

براساس بند الحاقی3 ماده 57 این لایحه؛ سازمان هواپیمایی کشوری موظف است سازوکارهای لازم برای همکاری مشترک بازرگانی میان شرکت های هواپیمایی در ایران از طریق شیوه های همکاری مانند ادغام یا ائتلاف، برقراری پروازهای نماد مشترک (کد ِشیْر) برقراری اتاق تسویه پایاپای ملی بین شرکت های هواپیمایی و سایر اقدامات مدیریتی و نرمافزاری را فراهم کند.

همچنین نمایندگان در ادامه به بررسی بند الحاقی 4 ماده 57 لایحه مذکور پرداخته و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

براساس بند الحاقی 4 ارجاع شده ماده 57؛ جهت تسهیل و گسترش عبور و مرور بین المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران و ارتقای امنیت و اسکورت دریایی اقدامات زیر انجام می گیرد:

1- گسترش زیرساخت های سامانه های راداری و ناوبری

2- ارتقای امنیت و اسکورت دریایی خطوط مواصلاتی کشتیرانی، نفتکشها و شناورهای تجاری و افزایش توان و قدرت دریایی در آب های آزاد و استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران در اقیانوسیه.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.