ساماندهی دستفروشان در بلوار تهرانسر پس از 40 سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدرضا پوریافر؛ شهردار منطقه 21 در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی منطقه 21 در قالب هفتاد و ششمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز 8 زمین چمن ورزشی با متراژ 13 هزار مترمکعب، یک مرکز توتیا و یک سرای محله همزمان با هفتاد و ششمین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با افتتاح سرای محله اشاره شده تمام محلات (13 محل) منطقه 21 صاحب سرای محله خواهند شد و در این سرای محلات خدمات 9 گانه ارائه می‌شود.

شهردار منطقه 21 در ارتباط با هزینه احداث زمین‌های چمن مصنوعی اشاره شده، گفت: 600 میلیارد ریال جهت احداث و بازسازی این زمین‌های چمن هزینه شده که از این 8 زمین چمن 13 زمین احداث جدید هستند.

پوریافر در ادامه به بحث فعالیت دستفروشان در بلوار تهرانسر منطقه 21 اشاره کرد و گفت: موضوع دست‌فروشی معضل کل تهران است و معمولاً مدیریت شهری نیز در ارتباط با این مسئله دست به عصا با توجه به شرایط اقتصادی دست به عصا حرکت می‌کنند و ما در بلوار تهرانسر در منطقه 21 با این معضل روبرو هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس و پیگیری‌هایی از طریق شرکت شهربان شرکت ساماندهی و مشاغل و نیروی انتظامی انجام شده و چندین طرح در این حوزه انجام شده است ضمن اینکه ما به دنبال شناسایی افراد نیازمند در قالب ساماندهی دستفروشان در بلوار تهرانسر هستیم چرا که برخی از این افراد بیش از 30 یا 40 سال است مشغول به فعالیت هستند و به همین دلیل ما بنا داریم در قالب یک طرح ساماندهی برای دستفروشان در این بلوار انجام بدهیم که در همین بلوار مشغول به فعالیت شوند.

شهردار منطقه 21 ادامه داد: شناسایی افراد نیازمند در قالب ساماندهی دستفروشان در بلوار تهرانسر از طریق معتمدین انجام خواهد شد.

پوریافر در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شبکه فاضلاب در منطقه 21 گفت: منطقه 21 کمترین پوشش را به لحاظ احداث شبکه فاضلاب در بین مناطق تهران به خود اختصاص داده و 20 درصد از این شبکه درمنطقه 21 احداث شده است و علی‌رغم اینکه احداث شبکه فاضلاب به عهده شهرداری نیست اما ما به دلیل این عقب ماندگی درخواستی را از وزارت نیرو و شبکه آب و فاضلاب داشته ایم و امیدواریم احداث شبکه فاضلاب در منطقه 21 تسریع و کامل شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب و رعایت آن در مراکز خدماتی وابسته به شهرداری تهران، گفت: در این حوزه نیز ما براساس ابلاغیه شهردار تهران کنترلهای لازم را انجام می‌دهیم.

شهردار منطقه 21 در ارتباط با وضعیت حمل و نقل عمومی در منطقه 21 گفت: براساس طرح مصوب ریلی خط 11 متروی تهران با سه ایستگاه در ضلع شرقی منطقه احداث خواهد شد. البته ما نیاز داریم که خطوط دیگر از جمله خطوط 10، 5 و 4 نیز در ادامه در منطقه 21 فعالیت داشته باشند. همچنین برای خط 10 نیز زمینی را برای بحث مترو تامین و اختیار کرده ایم.

پوریافر همچنین درارتباط با خط تراموا گفت: براساس پیگیری هایی که انجام شده است قرار است خط تراموا از تهرانپارس به آزادی احداث شود که درخواست ما این است که با توجه به وضعیت حمل و نقل عمومی این خط تا وردآورد پوشش داده شود و احداث این خط می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه حمل و نقل در این منطقه را مرتفع سازد.

وی همچنین در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه 21 نیز گفت: کنترل‌های لازم جهت برخورد با ساختمان‌های غیرمجاز از سوی شرکت شهربان و عوامل منطقه انجام می‌شود و این مسئله به صورت مستمر است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.