به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، احمد اصانلو در همایش سراسری مدیران کل ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این مطلب که در دوره تحولی، انتظار دولت از سازمان مطالبهگری حقوق مردم است، گفت: رویکرد مطالبهگرانه در سازمان یعنی هیچ گزارشی در خصوص احتکار خودرو به تعزیرات حکومتی ارسال نشده، اما رئیس شعبه و مدیرکل با حضور میدانی، امتناع از عرضه چهار هزار خودرو را کشف و با پیگیری، شرکت را موظف به عرضه خودروها ظرف ۴ روز کردند.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: وقتی در یک پارکینگ ۱۰ هزار خودرو وجود دارد که چهار هزار خودرو آماده تحویل است، اما اقدامی انجام نشده، این عمل امتناع از عرضه محسوب میشود و نیاز به مداخله به موقع برای تنظیم بازار دارد.
اصانلو در خصوص رسیدگی به تخلفات شهریه مدارس، گفت: جلسات متعددی برای پیگیری اضافه دریافتی شهریه مدارس برگزار شده و اجازه نمیدهیم کم کاری کسی باعث اجحاف در حق مردم شود و اگر لازم باشد به صورت میدانی در مدارس به بررسی تخلفات میپردازیم.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: موضوع مسکن هم از حوزههایی است که تعزیرات حکومتی بدون دریافت گزارش از ضابطان قضائی مداخله کرد که اقدامات سازمان در نهایت منجر به تشکر رئیس جمهور از اثرگذاری و ورود به هنگام سازمان تعزیرات به تخلفات حوزه مسکن شد.
اصانلو با تاکید بر اهمیت سرعت رسیدگی به پروندهها در جلوگیری از وقوع تخلفات، افزود: پروندهای برای احتکار لاستیک هفت سال پیش تشکیل و لاستیکها تا صدور حکم نهایی ضبط شده که اکنون پس از هفت سال لاستیکها پوسیده؛ در حالی که عرضه این لاستیکها در همان زمان کشف، میتوانست اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: رؤسای شعب سیار در راستای اهداف سازمانی باید مطالبهگر و ناظر بر کار ضابطان قضائی باشند و اینطور نباشد که رئیس شعبهای منتظر دریافت گزارش تخلف باشد.
اصانلو از جوان گرایی این سازمان در انتصابات مدیریتی دو سال اخیر خبر داد و گفت: نیروی جوان انقلابی انگیزه بیشتری برای خدمت به مردم دارد و در انتصابهای سازمان، این افراد همراهی و پشتکار بالایی برای تعالی سازمان و انجام وظایف دارند.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین بر ضرورت افزایش دانش قضائی همکاران با توجه به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجرای احکام و همچنین مصوبات شورای عالی اقتصادی سران قوا تاکید کرد.