آکسیوس: اسرائیل و مصر با ایجاد گذرگاهی برای خروج خارجی‌ها از غزه توافق کردند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آمریکایی و اسرائیلی امروز (پنجشنبه) گزارش کرد، رژیم صهیونیستی و مصر برای ایجاد گذرگاهی جهت خروج امن شهروندان آمریکایی و سایر خارجی‌ها از نوار غزه به توافق رسیده‌اند.

به گزارش خبرآنی، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شهروند آمریکایی و سایر خارجی‌ها از جمله اعضای هیأت سازمان ملل، سازمان‌های غیردولتی و روزنامه نگاران در نوار غزه مستقر هستند.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند که مصر از ایجاد گذرگاهی برای عبور پناهجویان فلسطینی از نوار غزه خودداری کرده بود.

درگیری‌ها امروز (پنجشنبه) در ششمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در غزه از «فسفر سفید» استفاده کرده است که این یک جنایت بین‌المللی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دستور محاصره کامل نوار غزه را که بیش از ۲ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، صادر و منابع آب، غذا و سوخت را نیز قطع کرد. هم این رژیم و هم فلسطین چندین هزار کشته و زخمی در نتیجه تشدید تنش‌ها گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.