کاهش ۳۹ درصدی آمار شرارت در تهران

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران درباره رصد و کنترل پلیس بر اراذل و اوباش در شهر تهران اظهار داشت: دستگیری‌ها و اقداماتی که از سوی همکاران بنده در خصوص دستگیری اراذل و اوباش صورت گرفته است در سه حوزه اقدامات سلبی، اقدامات پیشگیرانه و مهم‌تر از همه مشارکت مردم عزیز کلان‌شهر تهران در اجرای طرح‌های پلیس امنیت بوده است که به لطف خدا ۳۹ درصد از آمار شرارت‌های تهران در ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: در حوزه شرارت تخریب اموال عمومی و خصوصی در شهر تهران ۴۸ درصد کاهش داشته‌ایم؛ همچنین در حوزه دستگیری افراد شرور نیز ۱۷ درصد عملیات‌های موفق نسبت به ۶ ماهه سال گذشته بیشتر شده است.

سرهنگ راستی تصریح کرد: بسیاری از اراذل و اوباش از تهران به سمت دیگر شهرستان‌ها متواری می‌شوند که پلیس امنیت ۱۹ گروه از این افراد را که در گروه‌های چند نفری شرارت‌هایی در تهران مرتکب شده و به ۷ استان دیگر فرار کرده بودند را دستگیر و به تهران منتقل کرد و تحویل مراجع قضائی داد.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران اعلام کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲۸ درصد کنترل و احضار اراذل و اوباش نسبت به سال گذشته بیشتر شده است؛ همچنین کشفیات پلیس امنیت از مخفیگاه‌های اراذل و اوباش مانند سلاح سرد و گرم و مواد مخدر و ابزارهای فیزیکی و … ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ راستی گفت: در ادامه اقدامات همکاران بنده در حوزه ایجاد و احساس امنیت در شهر تهران باید بگویم که اراذل و اوباش در بین مردم جایگاهی نداشته و به خاطر عملکرد پلیس نیز احساس آرامش ندارند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران خاطرنشان کرد: کسانی که با اقدامات مجرمانه و خطرآفرین خود امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند قدرت آنها باید شکسته و خراب شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات پیشگیرانه وظیفه پلیس امنیت این است که نگذارد این افراد با شرارت‌های خود امنیت و آرامش دیگر شهروندان را سلب کنند.

سرهنگ راستی در ادامه به سطح‌بندی اراذل و اوباش پرداخت و گفت: اراذل و اوباش و افراد شرور کسانی هستند که اقداماتی مانند مانند باج‌گیری، عربده کشی، قمه کشی، استفاده از انواع سلاح و چاقو، تیراندازی با سلاح و تخریب اموال عمومی و خصوصی شهروندان در محله یا در شهر انجام می‌دهند.

وی افزود: پلیس در دستور العمل‌های خود این افراد شرور را سطح بندی کرده و کسانی که تکرار شرارت داشته باشند از نظر پلیس در سطح یک تعریف شده و رفتار و حرکات آنان در کنترل و اشراف اطلاعاتی پلیس قرار دارد اما اراذل سطح ۲ کسانی هستند که معمولاً نوچه‌های افراد سطح یک هستند و به کمک آنان در شرارت‌ها می‌آیند.

سرهنگ راستی افزود: اراذل سطح ۳ هم افرادی هستند که معمولاً نوع شرارت آنها یک یا ۲ بار تکرار شده است؛ البته کسانی هم نوپدید هستند و شرارت خاصی ندارند ولی اقدامات آنها در سطح شهر ممکن است به نوعی باشد که باعث مزاحمت برای دیگر شهروندان شود مانند اینکه برای مردم کوچه و خیابان یا برای مدارس مزاحمتی ایجاد کنند که پلیس امنیت حتی این افراد را در چتر اطلاعاتی و امنیتی خود دارد و مراقب رفتار آنان است.

وی افزود: خیلی از مأموریت‌ها و عملیات‌هایی که همکاران بنده در تهران بزرگ انجام می‌دهند و در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره زمین گیر شدن اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک مشاهده می‌کنید، ناشی از حمایت‌های مردمی و کنترل و اشراف عملیاتی پلیس است و خیلی از توفیقات و دستگیری‌های پلیس محصول مشترک همدلی مردم و پلیس در کنار یکدیگر است.

منبع : مهر
برچسب ها :

درصدی شرارت تهران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.