بازتاب همکاری فضایی ایران و روسیه در رسانه معروف آمریکایی

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم پایگاه خبری خبرآنی، سایت آمریکایی space که به طور تخصصی به پوشش اخبار فضایی در سراسر جهان و به‌ویژه ناسا می‌پردازد، در گزارش به بررسی همکاری‌های فضایی ایران و روسیه پرداخته است.

در این گزارش آمده است، ایران و روسیه به دنبال همکاری برای ساخت منظوه‌های ماهواره‌ای هستند و  دو کشور در مورد گسترش همکاری خود در زمینه فناوری فضایی گفت‌وگو می‌کنند. دو کشور همچنین قصد دارند درباره ساخت ماهواره سنجش از دور جدید همکاری کنند. این مذاکرات شامل توسعه ماهواره کوچک زمین ثابت و یک ماهواره مخابراتی نیز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، صنعت فضایی روسیه به دنبال شرکای فضایی جدید است و پیشرفت‌های اخیر ایران در این عرصه، این کشور را به شریکی مناسب تبدیل کرده است. برنامه‌های فضایی ایران شامل توسعه و پرتاب ماهواره‌های جدید و یک صورت فلکی از 10 ماهواره کوچک به نام سامانه ماهواره‌ای سردار سلیمانی است. همچنین ارسال انسان به فضا نیز توسط وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران مطرح شده است.

در پایان این گزارش آمده است که ایران و روسیه سابقه مثبتی در همکاری فضایی دارند که پرتاب ماهواره خیام ایران توسط پرتابگر سایوز از پایگاه بایکونور روسیه نمونه‌ای از این همکاری بوده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.