طرح «زراعت چوب» تأمین کننده خوراک حداقل ۵۰ کارخانه در خوزستان

به گزارش سرویس‌خبری مهر، جمال موسویان عصر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: طرح زراعت چوب در دولت سیزدهم آغاز شده و توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نقاط مختلف در حال اجرا است.

وی در ادامه سهم خوزستان از طرح زراعت چوب را تولید و کاشت سالانه ۳۰ میلیون اصله درخت عنوان کرد و افزود: بر همین اساس در مدت چهار سال باید ۱۲۰ میلیون درخت اکالیپتوس در نقاط مختلف استان کشت شود.

موسویان ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده و توصیه‌های استاندار خوزستان، قرار است که سالانه ۸۰ میلیون اصله درخت اکالیپتوس کاشته خواهد شد و ۲۹۰ هکتار زمین زیر کشت این گونه می‌رود که این امر زمینه اشتغال ۵۸۰ هزار نفر را فراهم می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان عنوان کرد: با اجرای طرح مذکور خوراک حداقل ۵۰ کارخانه تولید چوب، کاغذ، ام دی اف و همچنین اسانس در استان فراهم خواهد شد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای تأمین آب طرح زراعت چوب گفت: کارگروهی به صورت مشترک با سازمان آب و برق خوزستان برای تأمین آب تشکیل و جلسه‌های هفتگی به صورت منظم برگزار می‌شوند و بر این اساس به‌جز سال‌های اول تا سوم، نیاز آبی اراضی کمتر می‌شود.

موسویان با بیان اینکه آبیاری اراضی زیر کشت برای طرح زراعت چوب به صورت تحت فشار و قطره‌ای انجام خواهد شد، اظهار کرد: برای تأمین آب مورد نیاز برای طرح مذکور، آب‌های نامتعارف، فاضلاب شهری، زهاب‌های نیشکر و… را مورد استفاده قرار خواهیم داد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.