تحقق ۸۲ درصدی تعهد اشتغال در سمنان/ اولویت‌دهی به اشتغال فارغ‌التحصیلان

تحقق ۸۲ درصدی تعهد اشتغال در سمنان/ اولویت‌دهی به اشتغال فارغ‌التحصیلان

خبرآنی/سمنان استاندار سمنان از تحقق ۸۲ درصدی تعهد اشتغال در این استان خبر داد و گفت: ادامه کار دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی اشتغال در سال جاری با اولویت بکارگیری فارغ التحصیلان بومی استان باشد.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۸مهر ۱۴۰۲ در هشتمین جلسه کارگروه‌ تخصصی اشتغال استان در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۳۱ فرصت شغلی، ۸۲ درصد تعهد کشوری اشتغال استان محقق شده است.
وی افزود: ۳۳ درصد تعهد اشتغال مرتبط با روستایی است، لذا در راستای جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها و آسیب های اجتماعی رونق اقتصادی در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس به روستاها توجه ویژه به این بخش در دستور کار است.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تخصصی اشتغال لازم است تا تمام توان و تلاش خود را به منظور تحقق جذب حداکثری و ۱۰۰ درصدی تسهیلات ارزان قیمت این حوزه و تعهد اشتغال استان به کارگیرند.
وی تصریح کرد: بانک های عامل استان نیز همانطور که‌ تاکنون‌ همکاری و مساعدت داشتند، روال‌ پرداخت تسهیلات پرونده های اشتغال زایی در سطح استان را تسریع بخشند.
هاشمی خاطرنشان کرد: حفظ داشته های‌ موجود در حوزه فرصت های شغلی و جلوگیری از بیکاری نیروهای فعال در واحد های تولیدی و صنعتی، اولویت اول‌ و اساسی ما در برنامه های کاری در سطح‌ استان‌ است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دولت سیزدهم‌ اقدامات بسیار خوبی بویژه در راستای ارتقاء‌ جایگاه‌ استانداران در دستور کار قرار دارد، دیدارهای فصلی و دعوت از استانداران برای حل مشکلات پروژه های کلان استان ها، حضور در جلسات هیات دولت و ارائه گزارش کار، از این دست اقدامات است.
وی اضافه کرد: یکشنبه گذشته با حضور در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور محترم‌ ، مباحث و مسائل کلان استان به جهت پیگیری، بررسی و حصول نتیجه‌ مطلوب از جمله در حوزه تامین آب، معادن، تسریع در اجرای پروژه حرم تا حرم در حوزه استان، واگذاری و تفویض اختیار تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به استان، تخصیص اعتبارات ملی برای تسریع در اجرای پروژه ها در سطح استان و سایر موارد مطرح گردید.
استاندار سمنان در پایان اظهار کرد: امروز اگر در سایه روحیه تعاملی، وحدت و انسجام در استان سمنان اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه های مختلف محقق شده و شاهد تشکر و قدردانی شخص ریاست محترم‌ جمهوری، دکتر رئیسی هستیم، با همکاری مدیران کل استان و دستگاه های اجرایی به دست آمده است.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.