خاندوزی: نرخ رشد اقتصادی در بهار امسال به 6.2 درصد رسید

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی ضمن تبریک پیروزی‌های فلسطینی‌ها در عملیات طوفان الاقصی، اظهار داشت: نرخ رشد اقتصادی کشور در سه‌ماهه ابتدایی سال 1402 به عدد 6.2 درصد و بدون احتساب نفت 5.7 درصد رسیده است.

وی افزود: گرچه در بهار امسال سهم قابل توجهی در رشد 16 درصدی بخش نفت داشتیم اما سایر بخش‌های اقتصادی وضعیت قابل دفاعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارند. رشد در گروه صنایع و معادن که سال گذشته رشد صفر داشت به عدد 3 درصد رشد رسیده است. در بخش کشاورزی که سال گذشته حدود 2 درصد رشد داشت امسال هم 2.2 درصد رشد داشتیم. در گروه خدمات نیز با رشد 2.3 درصدی در بهار سال گذشته، امسال رشد 6 درصدی در بهار را داشتیم.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: چون اقتصاد ایران در دهه 1390 نرخ اقتصادی حدود صفر و تورم بالا را تجربه کرده، رفاه و قدرت خرید مردم کاهش داشته و رشدهای مثبت دو سال اخیر کمتر از سوی جامعه ادراک می‌شود؛ امیدواریم با این افزایش نرخ رشدها، شاهد ادراک و افزایش قدرت خرید مردم باشیم‌.

خاندوزی اظهار داشت: در سال 1401 بیشترین میزان ناخالص داخلی کشور را داشتیم، نسبت به سال 1396 و 1390 که عملکرد خوبی در این زمینه وجود داشته است. وضعیت تولید ناخالص در شرایط خوبی قرار دارد اما باید در درآمد سرانه شاهد ثبت جدیدی باشیم. از سال 1401 به بعد هر رشد اقتصادی مثبت که ثبت شود در میزان تولید ناخالص داخلی کشور هم عدد جدیدی رقم خواهد زد. امیدواریم درباره نرخ رشد اقتصادی تابستان نیز شاهد این افزایشها باشیم.

ادامه دارد‌‌‌...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.