تحلیلگران آمریکایی: اسرائیل با خطر موجودیتی روبه‌رو است

تحلیلگران آمریکایی ضمن تحلیل عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این عملیات متفاوت از عملیات‌های سابق مقاومت است و موجودیت رژیم صهیونیستی در خطر است.

به گزارش خبرآنی، پایگاه اینترنتی «دفنس وان» به نقل از استفِن کوک، محقق مشهور آمریکایی، عملیات «طوفان الاقصی» را جهشی کیفی در توان جنبش «حماس» دانست.

این سایت همچنین به پست مارک هرتلینگ، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در اروپا در توییتر اشاره کرد که در آن گفته بود، عملیات طوفان الاقصی یک حمله معمولی نیست و رژیم صهیونیستی با حملاتی از چندین جبهه و از سوی حریفی که متحدان و حامیانی مانند حزب‌الله، جنبش جهاد اسلامی، ایران و حتی روسیه دارد، مواجه است.

این سایت همچنین به پستی از بروس هافمن، تحلیلگر مشهور آمریکایی در توییتر اشاره کرد که در آن گفته بود، زرادخانه نظامی حزب‌الله ۱۰ برابر زرادخانه آن در سال ۲۰۰۶ است و خطر جنگ در دو یا شاید سه جبهه - در صورت بروز درگیری در کرانه باختری- ابعاد «وجودی» را به همراه دارد.

در این زمینه، کارلوس روا، نویسنده آمریکایی گفت که درگیری کنونی در سرزمین‌های اشغالی با جنگ اکتبر، که یک جنگ متعارف بین «دولت‌ها» بود، تفاوت دارد و درگیری کنونی یک جنگ «نامتقارن» است.

این نویسنده در مقاله‌ای که در سایت «نشنال اینترست» منتشر شده، از عامل دیگری یعنی همزمانی عملیات فلسطین با اعیاد یهودیان صحبت کرده است. او معتقد است که جنبش حماس با انجام این عملیات در این زمان به دنبال به چالش کشیدن «گفتمان معنوی» چیزی است که او آن را «دولت یهود» خوانده است. وی افزود، حماس تلاش کرد در تعطیلات اعیاد یهودی در میان صهیونیست‌ها ناامیدی ایجاد کند. آنچه اتفاق افتاد یک تضاد ایدئولوژیک است.

نویسنده همچنین تاکید کرد، رژیم صهیونیستی باید در هر اقدامی که ممکن است انجام دهد، از دستاوردهای دیپلماتیک حفاظت کند. اگر با افزایش قدرت ایران، رژیم صهیونیستی دوباره وارد وضعیت انزوا در منطقه شود، پیروزی در کوتاه مدت در جنگ، در دراز مدت دستاورد چندانی نخواهد داشت.

نویسنده همچنین درباره وضعیت بحرانی عربستان سعودی و وضعیت مشابهی که ایالات متحده با آن مواجه است، صحبت کرد و افزود که شکست واشنگتن در پیش بینی این حمله نشان دهنده کمبود اطلاعات است.

نویسنده در پایان نتیجه گرفت که درگیری کنونی یک دور معمولی از خشونت مشابه دوره‌های قبلی نیست، بلکه نقطه عطفی است که پیامدهای مهمی را به همراه دارد که هشدار دهنده مرحله جدیدی از هرج و مرج است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.