۵۱ تُن زغال و چوب جنگلی قاچاق در اصفهان کشف شد

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت‌وگو با سرویس‌خبری مهر با بیان اینکه طی شش ماه گذشته ۱۸ فقره قطع درختان جنگلی در استان و بویژه تاغ‌زارهای شرق اصفهان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: طی این مدت ۴.۵ تُن زغال و ۴۷ تُن چوب جنگلی شامل بلوط و تاغ در کوره‌های تولید زغال خمینی‌شهر، فلاورجان، شهرستان اصفهان و نجف آباد توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۴ نفر از متخلف و به طور عمده قاچاقچی چوب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و ۱۹ وسیله نقلیه در همین ارتباط توقیف شد.

آزادسازی ۷۵۴ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی اصفهان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال جاری ۲۰۳ فقره پرونده برای تخریب و تصرف مراتع و عرصه‌های طبیعی استان تشکیل شده است.

سرهنگ طاهری با اشاره به اینکه ۱۷۸ حکم قضائی برای رفع تصرف عرصه‌های منابع طبیعی طی شش ماه ابتدای امسال صادر و اجرا شده است، افزود: ۷۵۴ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی از ید متصرفان خارج و آزادسازی شد که این اراضی به صورت پراکنده و در سراسر استان تصرف شده بود.

وی بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، درختان و جنگل‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و عام المنفعه تاکید کرد و از هم استانی‌ها درخواست کرد که هر گونه آسیب و تخریب و یا تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌گیری ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و همچنین از طریق سامانه اینترنتی پنجره واحد زمین گزارش کنند.

جنگلبان مصدوم اصفهانی از بیمارستان مرخص شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه جنگل‌ها و اراضی منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی برای آیندگان باید حفظ شود، در خصوص آخرین وضعیت جنگلبان مهران نصیری که بر اثر حمله قاچاقچیان چوب بشدت مصدوم شده بود، گفت: این نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی استان هفته گذشته از بیمارستان مرخص شد و در شرایط گذراندن دوره نقاهت است و امیدواریم بزودی با سلامت کامل به آغوش طبیعت و فعالیت خود بازگردد.

منبع : مهر
برچسب ها :

جنگلی قاچاق اصفهان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.