محسن هرمزی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی درباره آماری تعداد اتوبوسهای فعال در شهر تهران اظهار کرد: در اتوبوسرانی برای بیان آمار با ادبیاتی مواجه هستیم مانند «متوقفِ جاری» به این معنا که طی یک ماه اخیر در برخی از روزها شاغل بوده (شاغل به معنای اتوبوسی که در حال خدمترسانی است) اما در روز جاری به دلیل نقص فنی خدماترسانی نکرده است ولی قابلیت بهکارگیری پس از رفع عیب را دارد.
وی ادامه داد: تعداد اتوبوسهای متوقفِ جاری حدود 800 دستگاه است که نیاز به تعمیرات اساسی ندارند و به دلیل فرسودگی نیازمند تعمیرات جزئی هستند و بعد از رفع عیب به خطوط اتوبوسرانی بازمیگردند.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: اتوبوسهایی که در خطوط فعال هستند و عنوان « شاغل» برایشان استفاده میشود نیز حدود 2047 دستگاه است که بخشی از آنها از طریق نوسازی ناوگان و بخشی دیگر از طریق اورهال برای خدمت رسانی به شهروندان فعال شدهاند؛ اگر در این میان اتوبوسی نیازمند تعمیر باشد در دسته اتوبوسهای متوقفِ جاری قرار میگیرد تا بعد از رفع عیب، دوباره به خطوط بازگردد بنابراین آمار مذکور ممکن است روزانه دستخوش تغییراتی شود و از تعداد آنها کم یا به تعداد آنها افزوده شود.
وی در ادامه گفت: حدود 600 دستگاه اتوبوس نیز نیازمند بازسازی اساسی هستند که تعداد قابلتوجهی از آنها تا پایان سال اورهال میشوند و به خطوط بازمیگردند.
هرمزی با اشاره به اینکه عمر متوسط اتوبوسهای شهر تهران در بخش ملکی بیش از 8 سال و در بخش خصوصی بیش از 16 سال است، افزود: متأسفانه در دوره گذشته مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدام مناسبی صورت نگرفت و به نوعی به شهر و شهروندان ظلم شد. در دوره گذشته 120 دستگاه اتوبوس و 130 دستگاه مینیبوس خریداری شد اما در این دوره قرار است تعداد ناوگان به 4000 دستگاه از طریق نوسازی برسد که رقم قابل توجهی محسوب میشود.
انتهای پیام/