علت کمبود کتاب دانش آموزان هنرستانی در خوزستان چیست؟

به گزارش سرویس‌خبری مهر، امین برملا صبح امروز شنبه در گفتگویی رسانه‌ای در خصوص کمبود کتاب در هنرستان‌های خوزستان گفت: در زمینه تأمین کتاب، کمبودی وجود ندارد، بلکه در زمینه سفارش کتاب‌ها در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به دلیل مشکلات سامانه‌ای در سطح کشور و وزارتخانه ایجاد شد، ارسال و تحویل کتاب‌ها با تأخیر انجام می‌شود.

وی افزود: پس از اینکه دانش آموزان در سامانه ثبت کتاب‌های درسی سفارش خود را ثبت کرده‌اند، مرحله اول کتاب‌ها تحویل گرفته شده و بخشی از کتاب‌ها توزیع شده است.

برملا ادامه داد: مرحله دوم توزیع کتاب‌ها با توجه به پیگیری‌های انجام شده، در روزهای آینده در هنرستان‌ها توزیع خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: با توجه به پیگیری مسئله توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سال‌های اخیر در استان، دانش آموزانی که هنگام هدایت تحصیلی شرایط انتخاب رشته‌های نظری را ندارند، در فرمی با عنوان فرم ۶ امضا به سمت این رشته‌ها هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به طراحی فرم ۶ امضا در وزارتخانه به صورت سامانه‌ای، اضافه کرد: به دلیل طراحی و اجرای با تأخیر این فرم، سایر مراحل نیز دچار تأخیر شدند.

به گفته برملا، ثبت سفارش کتاب منوط به ثبت نام در مدرسه و ثبت درخواست کتاب در سامانه سیدا است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.