سردار رادان! برخورد با اراذل و اوباش مطالبه جدی شهروندان است

پایگاه خبری خبر آنی-گروه جامعه- سید اسد رجبی: ۲۸ سال سن دارد و در تماسش با خبرگزاری مدعی می‌شود که زبانش از شدت ترس و نگرانی بند آمده و بریده بریده سخن می‌گوید.

می‌گوید در یکی از خیابان‌های شمالی شهر تهران در حال تردد و رفتن به منزل بوده است که یکباره دو موتور سوار جلوی وی را گرفته و با تهدید چاقو و قمه گوشی همراه و کیفش را برده‌اند.

به گفته خودش چندین متر دنبال زورگیران دویده است اما افاغه نکرده و تنها با زبانی بند آمده کف کوچه نشسته است.

می‌گوید با کمک یکی از عابران به مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر داده و آنها هم آمده‌اند و گزارشی نوشته‌اند اما مال وی رفته و حال امنیت روانی اش هم مخدوش شده است.

به طعنه می‌گوید فکر می‌کردیم سردار رادان که آمده همه اینها را گرفته و خفه شأن می‌کند!

موضوع برخورد با اراذل و اوباش چه آن دسته‌ای که از سال‌ها قبل شناسنامه دار شده‌اند و چه آن دسته‌ای که تازه یاد گردن کشی افتاده‌اند از دیرباز مطالبه‌ای جدی از سوی شهروندان بوده است.

چه آن زمان که سردار رادان در برنامه‌های پلیسی از شکستن هیمنه پوشالی اراذل و اوباش سخن می‌گفت چه آنجا دستگاه قضائی پای کار آمده و استفاده کنندگان از سلاح سرد را در حکم اخافه الناس در نظر گرفته و محکومان را در ملأعام به دار مجازات آویخت.

به زعم بسیاری از جامعه شناسان، روان شناسان و عالمان اجتماعی موضوع امنیت روانی و احساس امنیت اگر بیش از وجود امنیت اهمیت نداشته باشد کمتر از آن اهمیت نخواهد داشت.

و باز هم به زعم کارشناسان یکی از پارامترهای تشخیص جوامع پیشرفته از جوامع عقب مانده موضوع امنیت در ابعاد مختلف آن است.

هرچند که نگارنده قصد بحرانی نشان دادن فضای امنیتی جامعه را ندارد اما جامعه‌ای که مرزهای امنیت روانی و امنیت جانی وی به واسطه فعالیت عده قلیلی از اراذل و گردن کشان مخدوش شود نمی‌تواند راهی فتح قله‌های پیشرفت و توسعه باشد.

حالا به نظر می‌رسد در میانه سال ۱۴۰۲ و در کمتر از ۶ ماه از انتصاب سردار رادان به عنوان فرماندهی انتظامی کل کشور رسیدگی به این مطالبه رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و شهروندان توقع بیشتری از مجموعه فرماندهی کل انتظامی کشور دارند.

هرچند کارنامه سردار رادان و فرماندهان وی در پلیس‌های تخصصی حکایت از آن دارد که وی همانگونه که در مراسم معارفه خود گفت جان خود را فدای امنیت و آسایش و آرامش شهروندان خواهد کرد و دغدغه‌ای جز این ندارد.

تشکیل گشت‌های فوریت مبارزه با سرقت، برخورد با خریداران اموال مسروقه در چند نوبت و ظرف چند ماه گذشته و طرح‌های این چنینی نشان دهنده عزم جدی سردار رادان و فرماندهان وی است.

هرچند به زعم نگارنده اقدام صرف پلیسی در این خصوص هرچند لازم است اما کافی نبوده و ضروری است که دستگاه قضائی کشور به عنوان متولی رسیدگی به پرونده‌های قضائی و تعیین مجازات برای اراذل و اوباش تمام قد پای کار آمده و پلیس را در این مسیر همراهی کنند.

حجت الاسلام موحد دادستان کل کشور که به تازگی به این سمت منصوب شده است در پرونده خود حضور در دادگاه انقلاب و رسیدگی به پرونده اراذل و اوباش و گردن کشان را دارد که این موضوع هم می‌تواند نوید بخش همراهی دستگاه قضا با مجموعه انتظامی کل کشور باشد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.