دستگیری قاچاقچی گونه‌های حیات وحش با مجموعه‌ای از پرندگان شکاری

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، فرهاد زندی درباره دستگیری یک قاچاقچی حیات وحش اظهارداشت: این فرد متخلف و سابقه دار با اقدام به درج آگهی و نمایش‌های خاص، گونه‌های ممنوعه و در حال انقراض و یا حمایت شده را خرید و فروش می‌کرد که پس از اخذ دستور قضائی، مأموران اجرایی محیط زیست ضمن ورود به سکونتگاه این فرد، اقدام به بازرسی محل و دستگیری متخلف کردند.

وی با تاکید بر اینکه محل نگهداری گونه‌های حیات وحش توسط این فرد از مدتی قبل با هماهنگی‌های لازم تحت نظر و رصد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بود، تصریح کرد: مأموران در بازرسی از سکونتگاه این متخلف ۷ جانور مشتمل بر گونه‌هایی همچون بالابان، عقاب طلایی، عقاب پرپا، لیل، راکون، گربه وحشی و همچنین چهار تاکسیدرمی از گونه‌های بالابان، شاهین، ترم تای به همراه پنج عدد چشم بند مخصوص حمل پرندگان شکاری را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این متخلف ملقب به دکتر عقاب بوده و فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی داشته، اظهار داشت: فرد دستگیر شده در فضای مجازی ضمن نمایش گونه‌های حیات وحش و پرندگان کمیاب، اقدام به خرید و فروش و قاچاق گونه‌ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز می‌کرد.

زندی با تاکید بر اینکه متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تحویل شد، اظهار داشت: گونه‌های جانوری کشف شده برای بررسی سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت به مراکز نگهداری حیات وحش و کلینیک‌های مربوطه تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه همچنین از ابتدای سال تاکنون ۷ عملیات مشابه در برخورد با متخلفان قاچاق پرندگان توسط مأموران یگان حفاظت استان صورت گرفته و تعداد ۴ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: در علمیات های مذکور در مجموع تعداد ۲۱ پرنده شکاری شامل سارگپه، دلیجه، کرکس، عقاب، جغد و سایر پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده خرید و فروش، نگهداری و یا شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست و یا شماره تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.